ÄLÄ VIIVYTÄ VARAUSTA LENTOLIPUIHIN KESÄKAUDEN VARALLE!

Etsi lentokone, kaupunki tai tietoa…

Yksityislentojen vuokrauksen johtaja maailmanlaajuisesti

Celera 500L, Otto Aviationin lentoliikenteen tulevaisuus?

Yksityisten lentokoneiden vuokraus
vuodesta 1991

20000
saatavilla olevia laitteita

45 000
vakuutettuja lentoja

120 000+
matkustajaa

4,9/5
asiakastyytyväisyys

100%
Hiilidioksidikorvaus

Amerikkalaisen lentokonevalmistaja Otto Aviationin elokuussa 2020 julkistama Celera 500L saattaa hyvinkin olla 21. vuosisadan vallankumous! taxi-volants ja lentoliikennettä! Lentokonevalmistaja on valmistanut ja testannut sitä viime vuosien aikana, ja marraskuussa 2021 se ilmoitti, että se oli saanut päätökseen ensimmäisen testausvaiheen. Se on suorittanut yhteensä 55 ratkaisevaa testilentoa 51 lentotunnin ajan. Näin on voitu tehdä ensimmäiset johtopäätökset Celera 500L:n tehokkuudesta. Tässä kaikki tarvittavat tiedot tästä lentokoneesta, josta on tulossa tulevaisuuden lentoliikenne.

Celera 500L
Kuvan luotto: Otto Aviation

Celera 500L:n tekniset tiedot

Tässä Otto Aviationin yksityisessä suihkukoneessa on useita houkuttelevia ominaisuuksia. Ensinnäkin lentokoneessa on mukavasti tilaa 6 hengelle. Tilava matkustamo on samankokoisten liikesuihkukoneiden tasolla. Toiseksi Celera 500L:llä on pitkä toimintasäde, joka on jopa 8334 kilometriä ilman välilaskua, ja sen huippunopeus on 740 km/h 15 kilometrin korkeudessa. Tämä tarkoittaa, että sillä voidaan tehdä pitkiä matkoja ja yhdistää useita kaupunkeja ja kohteita. Ja se tekee kaiken tämän nopeasti ja helposti.

Lentokoneen lentotestivaiheet ovat tuottaneet erittäin hyviä tuloksia? Erityisesti lentokoneen aerodynamiikan ja sen ilmassa liikkumisen osalta. Amerikkalaisen ilmailualan yrityksen pääjohtaja suhtautuu myönteisesti hänen ilmaliikennelaitteensa tulevaisuuteen.

Ensimmäisen testilentovaiheen tiedot osoittavat, että olemme hyvässä vauhdissa saavuttaessamme lentokoneelle asettamamme tavoitteet. Emme voisi olla enempää innoissamme tämän askeleen ottamisesta kohti tavoitettamme saada tuotantokone vuonna 2025. Odotamme innolla seuraavaa kehitysvaihetta, jossa lentokone viedään suurempiin korkeuksiin ja nopeuksiin.

Otto Aviationin toimitusjohtaja William Otto sanoo.

Intérieur Celera 500L
Kuvan luotto: Otto Aviation

Celera 500L, edullinen ja monia etuja tarjoava laite

Celera 500L ei ole suihkukone, vaan sen voimanlähteenä on aivan koneen takaosassa oleva potkuri, joka käyttää mäntämoottoria. Tämäntyyppinen moottori on taloudellisempi kuin suihkumoottori. Lisäksi tämä lentokone osoitti testeissä, että se kuluttaa lähes 80 prosenttia vähemmän polttoainetta kuin saman luokan liikesuihkukoneet! Tämä on merkittävä luku, varsinkin kun lentokoneiden ympäristövaikutukset ovat yhä tärkeämpiä. Välillä drones, d’avions électriques ja lisääntyvän biocarburantsilmailuteollisuus pyrkii yhä enemmän rajoittamaan ekologisia vaikutuksiaan. Celera 500L korostaa tätä näkökohtaa.

Lisäksi nämä säästöt lentokoneen polttoaineenkulutuksessa vähentävät Celera 500L:n matkan tuntikustannuksia huomattavasti. Tunnin matka maksaa vain 290 euroa, kun vastaavan kokoisella yksityiskoneella tehtävä matka maksaa yli 1 860 euroa.

Lisäksi useimmat yksityiset suihkukoneet eivät tarjoa samaa suorituskykyä Celera 500L:n toimintasäteen ja autonomian suhteen. Celera 500L:n suurena etuna on sen erittäin alhaisen hinnan lisäksi matkustamon tarjoama tila. Ohjaamon korkeus on itse asiassa 1,88 metriä. Se on korkeampi kuin liikesuihkukoneiden, kuten esim King Air 350 tai Citation CJ3+ jotka ovat verrattavissa Celera 500L:ään. Matkustajamukavuus on lentokonevalmistajalle olennainen kriteeri.

Celera 500L:n ja muiden lentokoneiden matkustamon koko – Kuvan luotto: Otto Aviation

Celera 500L:n kehitys ja näkymät

Celera 500L on todellinen yhdistelmä nopeutta, alhaisia kustannuksia, vähäisiä hiilidioksidipäästöjä ja tehokkuutta, ja sillä on kaikki edellytykset nousta johtavaksi lentokuljetusyritykseksi. Ehkäpä uusi taksikone! Ainakin Otto Aviation haluaa sitä. Jos se tulee markkinoille, se kilpailee sekä liike- että kaupallisen ilmailun kanssa.

Vaikka lentotestivaihe on toistaiseksi ollut vakuuttava, amerikkalaisen lentokonevalmistajan seuraava askel on saada FAA:n (Federal Aviation Administration) sertifiointi. Tämä on siviili-ilmailun sääntelystä ja valvonnasta vastaava elin (Yhdysvalloissa). Tämän jälkeen amerikkalainen valmistaja toivoo voivansa tuoda ensimmäisen lentokoneensa markkinoille vuoteen 2025 mennessä.

Otto Aviation ei lopeta tähän, vaan se suunnittelee myös muita lentokoneita, erityisesti Celera 1000L:ää, joka olisi 20 prosenttia 500L:ää suurempi versio. Se voisi siis kuljettaa enemmän matkustajia.

Mahdollisuuksista ei ole pulaa, sillä sen lisäksi, että ilmailualan yritys haluaa valmistaa taksikoneen, se miettii lentokoneilleen erilaisia käyttötarkoituksia. Esimerkiksi fret aérien esimerkiksi muuttamalla sen avion cargotai sotilaspalveluihin.

Celera 500L:n saapumista odotellessa ilmailuasiantuntijamme auttavat sinua varaamaan yksityislentosi 24/7 numerosta +33 (0) 1 44 09 91 82. Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä tai vierailla osoitteessa devis en ligne varataksesi yksityisen suihkukoneen lennon.