Ilmailun historia on tärkeää tuntea. Sekä sen monimuotoisuuden vuoksi että siksi, että se on Ranskan talouden tukipilari. AEROAFFAIRES esittelemme tässä tämän tärkeän osan historiaa.
Ilmailun historiaa on leimannut kuusi ajanjaksoa
-
Edelläkävijät: antiikin ensimmäisistä ornitoptereista 1700-luvun alkuun asti ihminen suunnitteli ensimmäiset lentokoneet. 1700-luvun lopusta lähtien alkoi ilmatilan valloitus, johon liittyi erityisesti aerostationin kehittäminen ja lukuisat purjelentoyritykset.
-
Ilmaa raskaamman lentokoneen pioneerit: ensimmäiset moottorilennokit, jotka pystyivät nousemaan ilmaan omin voimin, kehitettiin. Tähän aikaan lentäjät olivat yleensä suunnittelijoita tai seikkailijoita.
-
Ensimmäinen maailmansota: Tänä aikana taistelukentälle ilmestyi uusi ase. Joitakin lentokoneita rakennettiin suuria sarjoja, yli tuhat kappaletta.
-
Sotien välinen aika: Ensimmäisen maailmansodan päättyminen toi markkinoille lentäjien ja lentokoneiden ylitarjontaa, mikä mahdollisti kaupallisen lentoliikenteen aloittamisen. Ilmailu kehittyi ja moniin maihin syntyi ilmavoimia.
-
Toinen maailmansota: ilmailu oli vahvasti mukana taistelukentällä. Tätä pidetään mäntämoottoripotkurikäyttöisten lentokoneiden kukoistuskautena. Sodan lopussa syntyivät suihkumoottori ja tutka.
-
1900-luvun jälkipuolisko: Säännöllinen kaupallinen ilmakuljetus, joka pystyy lentämään sääolosuhteista riippumatta, alkoi. Sotilasilmailu oli suihkumoottorin kehittämisen takana, jota kutsutaan suihkukautena, ja lähti sitten valloittamaan yliäänilentoa. Siviili-ilmailun sivutoiminnot johtivat ensimmäisten nelimoottoristen matkustajakoneiden kehittämiseen, jolloin lentoliikenne avautui kaikille.
Ilmailun historiaa ovat leimanneet enemmän tai vähemmän tunnetut lentokoneet, joilla kaikilla on ollut merkittävä rooli.
10 lentokonetta, jotka ovat tehneet ilmailuhistoriaa
1. Wright Flyer
Pituus: 6.43m
Korkeus: 2.74m
Suurin nopeus: 43 km/h
Moottori: 1 yksittäinen 12 hv moottori, joka käyttää kahta potkuria
Nykystandardien mukaan pienen kaksipaikkaisen lentokoneen avulla Wrightin veljekset tekivät ilmailuhistorian ensimmäiset hallitut moottorilennot vuonna 1903 Pohjois-Carolinassa.
2. Spirit of St Louis

Pituus: 8.41m
Korkeus: 2.99m
Suurin nopeus: 210 km/h
Moottorit: 1 Wright Whirlwind J-5C -moottori
Tämä lentokone on yhdysvaltalaisen lentäjän Charles Lindberghin käyttämä monoplane, jonka avulla hän lensi 20. ja 21. toukokuuta 1927 ensimmäisen kerran ilman välilaskua muinaisen Atlvaltameren yli New Yorkin ja Pariisin välillä 33 tunnissa ja 30 minuutissa.
3. Lockheed Vega

Pituus: 8,38 m
Korkeus: 2,59 m
Suurin nopeus: 298 km/h
Moottori: 1 Pratt & Whitney R-1340
Tämä kuuden matkustajan yksitasokone tuli kuuluisaksi vuonna 1927 Amelia Earhartin ansiosta, joka lensi ensimmäisenä naisena ilman välilaskuaAtl, ja Wiley Postin ansiosta, joka kiersi kahdesti maapallon hänen koneellaan. Sen kantaman ja rakenteen vuoksi se oli erittäin suosittu uusia ennätyksiä etsivien lentäjien keskuudessa.
4. Supermarine Spitfire

Pituus: 9.12m
Korkeus: 3.8m
Suurin nopeus: 575 km/h
Moottorit: 1 Rolls-Royce Merlin 61 -moottori
Supermarine Spitfireä pidetään yhtenä toisen maailmansodan legendoista. Tämä kuninkaallisten ilmavoimien ja sen liittolaisten käyttämä hävittäjälentokone oli tunnettu suurista hävittäjäominaisuuksistaan.
Suuren sodan aikana tätä konetta käytettiin Englannin kanaalin ylittämiseen. Se nousi taivaalle suorittamaan pommituslentoja. Se on kehittynyt siitä, mitä Jean Mermoz lensi ensimmäisen maailmansodan aikana.
5. Concorde

Pituus : 61, 66m
Korkeus : 12, 19 m
Suurin nopeus: 2,369 km / h
Moottorit: 4 Rolls-Royce/Snecma Olympus -turbiinimoottoria
Concorde oli ensimmäinen yliäänilentokone, jonka matkustajat pystyivät ylittämään muinaisenAtl3h30:ssä.
Kaupalliset lennot tällä koneella alkoivat vuonna 1976 ja päättyivät 27 vuotta myöhemmin, vuonna 2003. Lentokoneen suuri polttoaineen kulutus oli tehnyt sen käytöstä kannattamatonta. Se oli ainoa yliäänimatkustajakone, jota käytettiin pitkiä aikoja.
Ilmailuharrastajien tuottama Concorde rikkoi maailmanennätyksen. Moottoroidun järjestelmänsä ansiosta se rikkoi äänivallin. Se oli ensimmäinen kaupallinen siviililentokone, joka teki sen. Nykyään sitä pidetään yhtenä ilmailun pioneereista.
6. L’Antonov An-225

Pituus : 84 m
Korkeus: 18,1 m
Suurin nopeus: 850 km/h
Moottorit: kuusi Ivtchenko-Progress D-18T -moottoria
Antonov An-225 on erittäin suuri lentokone. Se on maailman pisin ja painavin lentokone. Kuudella moottorilla varustettu kone voi kuljettaa 250 tonnin kuorman ruumassaan. Sen toimintasäde vaihtelee 4 000 ja 14 000 kilometrin välillä kuormituksesta riippuen.
7. Boeing 747

Pituus: 70, 70 m
Korkeus: 19,10 m
Suurin nopeus: 988 km/h
Moottorit: 4 General Electric CF6-80 -moottoria
Boeing 747 on Boeing-yhtiön rakentama matkustajakone. Se piti matkustajakapasiteetin ennätystä hallussaan 37 vuoden ajan, kunnesAirbus A380 tuli markkinoille. Siinä on 660 matkustajapaikkaa, ja se pystyy kulkemaan 13 450 kilometrin pituisen mannertenvälisen matkan.
8. Airbus A380
Pituus: 72, 72 m
Korkeus: 24,09 m
Suurin nopeus: 1,020 km/h
Moottorit: 4 Rolls-Royce Trent 900 -turbiinimoottoria
Airbus A380 on erittäin suuri siviililentokone. Vuoteen 2022 mennessä A380 on maailman suurin siviilimatkustajakone. Siinä on kaksi täyspitkää kantta.
Koska se ei kuitenkaan enää vastaa lentoyhtiöiden tarpeita, Airbus on ilmoittanut lopettavansa tämän lentokoneen tuotannon vuonna 2019.
Yleensä perinteisen lentoyhtiön käyttämä kone laskeutuu suurille lentokentille. Sen ei tietenkään ole mahdollista laskeutua lentokentälle. Se on yksi ilmailualan suurimmista lentokoneista.
9. Learjet 23

Pituus: 13, 18 m
Korkeus: 3,84 m
Suurin nopeus: 903 km/h
Moottorit: 2 General Electric CJ610-4 -turbosuihkumoottoria
Learjet 23 on kaksimoottorinen liikesuihkukone. Se on epätavallinen siinä mielessä, että polttoainesäiliöt sijaitsevat siipien kärjissä. Se teki ensilentonsa 7. lokakuuta 1963, ja sitä pidetään ensimmäisenä yksityisenä suihkukoneena.
10. SpaceShip Two

Pituus: 18 m
Korkeus: 4,6 m
Suurin nopeus: 4 000 km/h
Moottorit: hybridirakettimoottori
SpaceShip Two on suborbitaalisen avaruuslentokoneen prototyyppi, joka pystyy kuljettamaan kuusi matkustajaa ja kaksi lentäjää 110 kilometrin korkeuteen. Avaruusturistit viettävät 5 minuuttia painottomina. Se tekee varmasti ilmailuhistoriaa.
AEROAFFAIRESjos haluat lähteä mukaan seuraavalle matkallesi vuonna jet privévieraile devis en lignevoit myös soittaa meille numeroon +33 1 44 09 91 82 tai lähettää meille sähköpostia: charter@aeroaffaires.com