ÄLÄ VIIVYTÄ VARAUSTA LENTOLIPUIHIN KESÄKAUDEN VARALLE!

Etsi lentokone, kaupunki tai tietoa…

Yksityislentojen vuokrauksen johtaja maailmanlaajuisesti

Kaikki mitä sinun on tiedettävä yksityisen suihkukoneen jäänpoistosta

Yksityisten lentokoneiden vuokraus
vuodesta 1991

20000
saatavilla olevia laitteita

45 000
vakuutettuja lentoja

120 000+
matkustajaa

4,9/5
asiakastyytyväisyys

100%
Hiilidioksidikorvaus

Samoin kuin ajoneuvo, joka nukkuu talvella ulkona, yksityinen suihkukone, joka on alttiina ankarille sääolosuhteille, peittyy lumeen ja jäähän.

Toisin kuin ajoneuvon (henkilö- tai kuorma-auto), lentokoneen on kuitenkin oltava täysin vapaa lumesta ja jäästä, ennen kuin se voi nousta turvallisesti ilmaan. Jää lentokoneessa voi vaikuttaa vakavasti sen suorituskykyyn.

Miksi yksityislentokoneen jäänpoisto? Miten liikelentokoneen jäänpoisto tehdään? Paljonko yksityislentokoneiden jäänpoisto maksaa? AEROAFFAIRES vastaa kaikkiin näihin kysymyksiin tässä yksityislentokoneiden jäänpoistoakäsittelevässä artikkel issa .

Mikä on yksityisen suihkukoneen jäänpoisto?

Käsite on yksinkertainen: talvella se tarkoittaa kertyneen lumen tai jään poistamista yksityiskoneesta tai lentokoneesta, jotta se ei ole liian raskas lentoonlähtöä varten ja säilyttää lentoonlähtö- ja lentokykynsä. Tämä on erittäin tärkeä toimenpide talvella, jotta matkustajien ja miehistön turvallisuus ei vaarannu, kun he valmistautuvat matkustamaan yksityiskoneella.

Miksi se on tarpeen?

Ennen lentokoneen lentoonlähtöä rungon päällä oleva jää tai lumi on turvallisuussyistä poistettava kokonaan.

Jää ja lumi vähentävät lentokoneen siipien nostovoimaa, ja jopa kevyt pakkaskerros voi heikentää yksityisen suihkukoneen lentosuorituskykyä. Nämä elementit ovat raskaita, ja lisäpaino haittaa suorituskykyä ja siten lento-olosuhteita.

Lisäksi jää voi estää yksityislentokonetta toimimasta kunnolla. Esimerkiksi siivekkeet, laskutelineet ja ohjauspinnat voivat tukkeutua jäästä.

Miten yksityisen suihkukoneen jäätä poistetaan?

Kuka huolehtii yksityisen suihkukoneen jäänpoistosta?

Lentokoneen omistavat lentoyhtiöt suorittavat tämän huoltotoimenpiteen kiitotiellä tai lentokonehallissa, ei ainoastaan siipien vaan myös koko rungon osalta.

Lentokentällä jäänpoistoneste ruiskutetaan yksityisen suihkukoneen rungolle erityisellä kuorma-autolla, jota kutsutaan ”jäänpoistajaksi”. Tämä toimenpide voi olla matkustajille vaikuttava. Oranssia nestettä, glykolia, ruiskutetaan lentokoneeseen paloletkua muistuttavalla letkulla.

Milloin lentokoneesta poistetaan jäätä?

Jäänpoisto suoritetaan juuri ennen lentoonlähtöä lentokoneen suorituskyvyn optimoimiseksi. Matkustajat ovat yleensä yksityislentokoneessa jäänpoiston aikana, jotta lentokone voi lähteä lentoon hyvin nopeasti, kun jäänpoisto on suoritettu.

Jäänpoistoprosessi:

Lentokoneen tai yksityisen suihkukoneen jäänpoistoa varten koko lentokoneeseen ja sen siipiin levitetään tuotetta, joka sulattaa lumen ja jään. Lämmitettyä nestettä suihkutetaan lentokoneen runkoon ja siipiin jään ja lumen sulattamiseksi. Tämä liuos muodostaa jäätymisenestolaitteen ajaksi, jota kutsutaan ”tehon kestoksi”.

Mitä tuotteita käytetään yksityislentokoneiden jäänpoistoon?

Jäänpoistoon tarvitaan kahta alkoholia: etyleeniglykolia ja propyleeniglykolia.

Näitä kahta enemmän tai vähemmän veteen liuotettua liuosta käytetään yksityislentokoneiden jäänpoistoon lentoasemilla, koska niiden sulamislämpötila on alle 0 °C. Nämä kaksi liuosta käytetään myös yksityislentokoneiden jäänpoistoon lentoasemilla:

  • 13 °C etyleeniglykolin osalta
  • 59 °C propyleeniglykolin osalta.

Niiden käyttö alentaa veden jäätymispistettä lentokoneessa pakkaseksi, jääksi tai lumeksi.

Etyleeniglykoli, jota käytetään usein jäätymisenestoaineena autojen jäähdytysnesteissä, on myrkyllistä. Propyleeniglykolia sen sijaan voidaan käyttää elintarviketeollisuudessa.

Vähintään 80 % glykoliasisältäviä tuotteita, laimennettuna tai laimentamattomana, kuumennettuna yli 60 °C:een , voidaan käyttää kaikkien lumen, jään tai huurteen jälkien poistamiseen lentokoneista. Ranskan siviili-ilmailuviranomaisen (DGAC ) mukaan 50 % glykolia sisältävillä sakeutetuilla nesteillä voidaan myös ehkäistä jäätymistä (jäänesto).

Kuinka kauan jäänpoisto kestää?

Jäänpoistoaika riippuu yksityiskoneeseen tai lentokoneeseen kertyneen lumen määrästä. Keskimäärin noin kymmenen minuuttia riittää. Joskus lumi on erityisen raskasta ja tahmeaa, jolloin jäänpoisto voi kestää 30 minuuttia.

Jäänpoisto suoritetaan kiinteillä jäänpoistoasemilla ja jäänpoistoautoilla. Pariisin Le Bourget’n lentoasemalla on kaksi jäänpoistoasemaa, joissa kummassakin on neljä ajoneuvoa.

Kuinka paljon yksityisen suihkukoneen jäänpoisto maksaa?

Jäänpoistoneste on erittäin kallista. Se riippuu kustakin lentoasemasta, joka määrittelee litrahinnan ainoan toimittajansa mukaan.

Yksityisen suihkukoneen jäänpoiston kustannukset:

Löydät nesteen keskimääräiset kustannukset ja jäänpoistotoimien hinnan kunkin yksityisen suihkukoneen ja lentokoneen luokan osalta:

Ilma-alusluokka Nesteen määrä

litraa kohti

Hinta litralta Tariffi

Turboprop

40 €5 €200

Ultrakevyet yksityiset suihkukoneet

180 €5

€900

Keskikokoiset yksityiset suihkukoneet

280 €5

€1400

Pitkän matkan yksityiset suihkukoneet

450 €5

€2250

Alueelliset lentokoneet

600 €5

€3000

Liikennelentokoneet

1800 €5

€9000

Nämä hinnat voivat vaihdella jään paksuuden ja laitteen mukaan.

Jos haluat tietää eri hinnat osoitteessa AEROAFFAIRES, contactez-nous sähköpostitse tai puhelimitse numerosta +33 (0)1 44 09 91 82

Kuka maksaa yksityiskoneen jäänpoiston?

Yksityiskoneen vuokraava asiakas maksaa tarvittaessa jäänpoiston kustannukset.

Nämä kustannukset eivät sisälly tilaushintaan.

Jos kapteeni päättää, että koneen jäänpoisto on tarpeen lentopäivänä, asiakas saa lennon jälkeen lisälaskun, josta käy ilmi todelliset kustannukset.

Miten jäänpoistokustannuksia voidaan välttää?

Yksityisen suihkukoneen kapteeni voi välttää jäänpoiston säilyttämällä lentokoneen lentokonehallissa tai katetussa pysäköintihallissa.

Jotkin lentoasemat, erityisesti Lapissa ja Sveitsissä, veloittavat kuitenkin hangaarista enemmän kuin jäänpoistosta.

Lisäksi pelkästään yksityislentokoneille tarkoitetuilla lentoasemilla ei useinkaan ole lainkaan hallipaikkoja. Yksityiskone joutuu jäämään ulos vaikeissa sääolosuhteissa odottamaan lentoonlähtöä. Näin on asianlaita Engadinin lentoasemalla St. Moritz/Samedan.

Liikesuihkukone, joka jää talvella ulos, on ennen lentoonlähtöä jäätä poistettava lämmitetyssä hangaarissa. Yleensä yksi tunti riittää sulattamaan lumen tai jään lentokoneen rungosta ja siivistä, ja miehistö varautuu tähän.

Joillakin lentoasemilla matkustajat nousevat lentokoneeseen hangaarissa. Talvella AEROAFFAIRES suosittelee tätä vaihtoehtoa asiakkailleen.

Joitakin suosituksia matkustajille yksityislentokoneen jäänpoistosta:

kun varaat yksityislentoa:

  • Muutama auringonsäde riittää poistamaan lumen ja jään yksityiskoneen rungosta .
  • Jos voit valita kahden lentoaseman välillä , älä epäröi kysyä jäänpoistonesteen hintaa kummaltakin lentoasemalta. Valitse se, jonka hinta on alhaisin. Käytännössä jäänpoistokustannukset ovat kalliimpia kuin lentoonlähtö- tai laskeutumisverot ja yleiset palvelumaksut.

D-1 ennen lähtöä yksityiskoneella:

  • Ota päivää ennen lähtöäsi yhteyttä lentomeklariin ja kysy, tarvitaanko jäänpoistoa ennustettujen sääolosuhteiden perusteella. Vaikka vuoriston sää vaihtelee nopeasti, 24 tuntia riittää antamaan yleissuuntauksen.

  • Varaa paikka lentokonehalliin, jotta yksityiskoneesi ei joudu alttiiksi sääolosuhteille (lumi, jää, kylmyys jne.) Lämmitetty lentokonehalli voi olla myös taloudellisin ratkaisu, sillä koneen on oltava siellä reilun tunnin ajan, jotta jää sulaa ennen lentoonlähtöä.

  • Ilmoita kapteenillesi , mihin aikaan saavut lentokoneen nousuterminaaliin. Näin lentoyhtiön tiimit voivat ennakoida ja välttää jäänpoiston kahdesti.

  • Kysy kapteeniltasi etukäteen, kuinka paljon nestettä tarvitset, ja jos kyseessä on kevyt yksityiskone, voiko miehistö harjata rungon, jotta nesteen kulutusta voidaan vähentää.

Lentoonlähtöpäivänä:

  • Ole koneessa jäänpoiston aikana, jotta voit lähteä ilmaan heti sen jälkeen, kun kone on ruiskutettu nesteellä. Josjäänpoisto viivästyy, yksityislentokone on jäänpoistettava uudelleen.

  • Älä koskaan vastusta jäänpoistoa: jos kapteeni tekee tämän päätöksen, se tehdään turvallisuussyistä eikä taloudellisen hyödyn vuoksi.

Tärkeimmät kysymykset yksityisen suihkukoneen jäänpoistosta :

Onko jäänpoistoaineita ja jäänestonestettä saatavilla kaikilla lentoasemilla?

Vuonna 2010 Roissyn lentoasemalla oli pulaa jäänpoistonesteestä. ADP:n ( Pariisin lentoasema ) oli haettava glykolia Yhdysvalloista. Lisäksi monilla lentoasemilla ei ole lainkaan jäänpoistolaitteita. Toisaalta keskikokoisilla lentoasemilla on nestettä. Tämä voi kuitenkin viedä aikaa ja viivästyttää lentoonlähtöä. Turvallisuus on kuitenkin etusijalla.

Missä ovat parhaat paikat yksityisen suihkukoneen jäänpoistoon?

Vastaus saattaa tuntua klassikolta : Skandinaviassa, Saksassa ja Yhdysvalloissa on vakiintuneet jäänpoistomenetelmät.

Onko jäänpoistoneste vaarallista terveydelle?

Se on vaarallinen kemikaali, erityisesti iholle. Yksityislentokoneiden matkustajat eivät saa mennä jäänpoistonesteen lähelle tai koskettaa sitä. Vaikka sen mantelin tuoksu olisikin miellyttävä.

Jäänpoisto AEROAFFAIRES

Jos haluat lisätietoja jäänpoistosta tai talvilennoista, soita meille ympäri vuorokauden numeroon +33 1 44 09 91 82.

Yksityislentokoneen tai helikopterin vuokraaminen on helppoa. AEROAFFAIRES on yksityislentokoneiden ja helikoptereiden laivasto, joka on valmiina lähtöön 24 tuntia vuorokaudessa. Lennon voi varata usealla eri tavalla: