ÄLÄ VIIVYTTELE TALVIKAUDEN LENTOJEN VARAAMISEN KANSSA!

Etsi lentokone, kaupunki tai tietoa…

Yksityislentojen vuokrauksen johtaja maailmanlaajuisesti

Maailman 10 vaarallisinta lentokenttää: teknisiä haasteita ja jännitystä luvassa

Yksityisten lentokoneiden vuokraus
vuodesta 1991

20000
saatavilla olevia laitteita

45 000
vakuutettuja lentoja

120 000+
matkustajaa

4,9/5
asiakastyytyväisyys

100%
Hiilidioksidikorvaus

Vaikka lentäminen on edelleen maailman turvallisin liikennemuoto, joillakin lentoasemilla jokainen laskeutuminen tai nousu on todellinen tekninen taidonnäyte. Nämä poikkeukselliset kiitotiet vaativat kokeneimmiltakin lentäjiltä kirurgista tarkkuutta, virtausten täydellistä hallintaa ja joskus… hieman hermoja.

Huimaavan jyrkät lähestymiset, lyhyet kiitoradat merelle ja nousut vuorten välissä – nämä upeat lentoasemat tarjoavat matkustajille henkeäsalpaavia näkymiä – ja toisinaan kylmää hikeä. Oletko valmis tutustumaan vaikuttavimpiin?

Tässä on ilmailuasiantuntijoidemme valitsema TOP 10 maailman rohkeimmista lentoasemista.

1. Tenzing-Hillaryn lentoasema – Lukla, Nepal: Portti Everestille

Korkeus: 2 895 m
Kiitotien pituus: 485 m

Tenzing-Hillaryn lentoaseman kiitotie sijaitsee 2 895 metrin korkeudessa Nepalin Himalajalla, ja se on ehdoton valinta seikkailijoille, jotka etsivät maailman kattoa. Lentoasemaa kutsutaan ”portiksi Everestille”, ja se on kunnianosoitus legendoille Tenzing Norgaylle ja Edmund Hillarylle, jotka valloittivat huipun ensimmäisen kerran vuonna 1953.

Jotta ymmärtäisimme paremmin tämän ainutlaatuisen paikan erityispiirteitä, tutustutaanpa sen ominaisuuksiin ja historiaan.

1. Erikoinen polku

Lentorata on 527 metriä pitkä (kun tavanomaisen kiitotien pituus on keskimäärin 2 000 metriä) ja sen kaltevuus on 12 prosenttia, joten se uhmaa ilmailun lakeja. Lentäjien, jotka on koulutettu erityisesti tätä reittiä varten, on tehtävä uskalias lähestyminen kahden vuorenseinämän välissä lennonjohtotornin ohjaamana. Idässä on huima 700 metrin pudotus ja lännessä jyrkkä kalliojyrkänne, mikä vaatii tarkkuutta ja rauhallisuutta.

2. Haasteet ja mukautukset

Muuttuvat sääolosuhteet korkealla lisäävät monimutkaisuutta. Äkillinen sumu, kova tuuli ja rankkasade viivästyttävät usein lentoja, jotka suoritetaan pääasiassa kevyillä lentokoneilla (kuten Twin Otterilla). Turvallisen toiminnan varmistamiseksi lentoonlähdöt tehdään aikaisin aamulla, kun taivas on selkein.

3. Historiaa täynnä oleva paikka

Vuonna 1964 avattu lentokenttä, jonka tunnus on VNLK, rakennettiin tukemaan vuorikiipeilyn kasvua alueella. Nykyään lentoasemalle saapuu vuosittain noin 50 000 vaeltajaa, joista monet jatkavat matkaa Everestin perusleiriin.

4. Matkavinkkejä

Suosittele lentoja keväällä tai syksyllä, jotka ovat vakaimmat vuodenajat. Jätä lisäksi matkasuunnitelmaasi hieman liikkumavaraa, jos sää muuttuu.

Lähestyessäsi vasemmalla puolella olevista ikkunoista avautuu henkeäsalpaava näköala!

Adrenaliinipiikin ja henkeäsalpaavien maisemien välissä laskeutuminen Luklaan on ikimuistoinen kokemus, jossa ihminen ja luonto elävät rinta rinnan… äärimmilleen vietynä.

Kuvan luotto: Flickr

Lue lisää tästä Luklan – Nepalin lentokentästä ja mahdollisuuksista lentää sinne yksityisjahdilla.

2. Paron kansainvälinen lentoasema – Bhutan: teknisen kyvykkyyden ja Himalajan maisemien välissä

Korkeus: 2235 metriä
Kiitotien pituus: 1 964 m


Bhutanin ainoa kansainvälinen lentoasema Paro on upea portti Himalajan sydämeen. Se sijaitsee 2 235 metrin korkeudessa, ja sitä ympäröivät huimat yli 5 000 metrin huiput, kuten Jomolhari-vuori (7 326 m).

Tämä ainutlaatuinen maantieteellinen sijainti tekee siitä yhden maailman vaarallisimmista lentokentistä, joka on varattu vain harvoille kokeneille lentäjille.

1. Tekninen ja inhimillinen haaste

Lähestyminen kapealle ja lyhyelle kiitoradalle (2 000 m) vaatii äärimmäistä tarkkuutta: lentäjien on laskeuduttava tiukasti laaksojen läpi 45 asteen käännöksiä tehden, jotta lentokone voidaan viime hetkellä kohdistaa.

Vain 22 lentäjällä maailmassa on lupa laskeutua tänne, ja heidät on koulutettu erityisesti tätä reittiä varten Bhutanin ilmailuviranomaisen valvonnassa.

Lennot ovat myös kiellettyjä yöllä ja riippuvat tiukoista sääolosuhteista.

2. Unohtumaton kokemus

Matkustajille Paroon laskeutuminen tarjoaa henkeäsalpaavan näkymän, josta avautuu upeat luostarit ja riisiterassit.

Tämä ilmailuosaaminen yhdistettynä Bhutanin autenttisuuden säilyttämiseen tähtäävään politiikkaan rajoittaa lentoliikennettä ja vahvistaa ”Ukkoslohikäärmeen maan” mystistä auraa.

Vuonna 1968 käyttöön otettu ja vuonna 2023 modernisoitu lentokenttä on edelleen nykyaikaisuuden ja perinteiden välisen tasapainon symboli.

Huomautus: Kansallinen lentoyhtiö Drukair operoi suurinta osaa lennoista, jotka yhdistävät Paron alueellisiin solmukohtiin, kuten Delhiin, Bangkokiin ja Singaporeen.

Kuvalainaus: WIkipedia

3. Juancho E. Yrausquinin lentoasema – Saban saari, Alankomaiden Antillit

Kiitotien pituus: 400 m

Juancho E. Yrausquinin lentoasema – Saba, Alankomaiden Karibianmeren alue
Juancho E. Yrausquinin lentoasema sijaitsee tuliperäisellä Saban saarella, Alankomaiden Karibian alueella, ja sillä on ainutlaatuinen piirre: 400-metrinen kiitotie, joka on maailman lyhin kaupalliselle liikenteelle avoin kiitotie. Vihreiden kukkuloiden välissä sijaitseva ja valtamerelle avautuva asfalttikaistale päättyy jyrkästi turkoosiin veteen syöksyviin kallioihin, jotka tarjoavat huiman ja kiehtovan näkymän.

Tutustutaanpa sen teknisiin ja logistisiin ominaisuuksiin:

  • Lentäjien on hallittava näkölentosäännöt (VFR) laskeutuakseen tai noustakseen ilmaan, ja lentäjien on toimittava täsmällisesti, koska virhemarginaali on vähäinen.
  • Kohdeyleisö: Lentoasemalta, jota palvelee pääasiassa paikallinen lentoyhtiö Winair, on yhteys Saban ja Saint-Martinin (12 minuutin lennot) sekä Saint-Eustachen välillä, joten se on helposti saavutettavissa seikkailunhaluisille matkailijoille.
  • Vähemmän seikkailunhaluisille matkustajille lautat tarjoavat meriyhteyden naapurisaarille, mikä on pidempi mutta vähemmän intensiivinen vaihtoehto.

Näistä teknisistä haasteista huolimatta lentoasemalla on kiehtova paradoksi:
Juancho E. Yrausquin (IATA-koodi: SAB) on luokiteltu yhdeksi ”maailman vaarallisimmista lentoasemista”, mutta sen turvallisuustilanne on kuitenkin ollut moitteeton vuodesta 1963 lähtien. Tämä menestys johtuu vähäisestä liikenteestä, tarkasta huollosta ja lentäjistä, jotka on koulutettu erityisesti tätä epätavallista kiitotietä varten.

Ilmailualan saavutusten lisäksi Saba on vierailun arvoinen :

  • Maailmankuulut sukelluskohteet, kuten kuuluisat suojellut merensuojelualueet.
  • Jyrkät vaellusreitit, jotka johtavat Alankomaiden korkeimmalle kohdalle Mount Sceneryyn (887 m).
  • Sen koskematon viehätysvoima, kaukana massaturismista, maalaukselliset kylät, joissa on punaisia taloja ja valkoisia kattoja.

Lyhyesti sanottuna tämä lentokenttä ei ole vain tekninen kuriositeetti: se ilmentää Saban seikkailunhaluista sielua. Näyttävän laskeutumisen aiheuttaman adrenaliinin ja koskemattoman saaren rauhallisuuden välinen kokemus on unohtumaton – täydellinen tasapaino rohkeuden ja rauhallisuuden välillä.

”Jokainen laskeutuminen täällä on tarina, joka on kerrottava – Winair-lentäjän suosittelu.

Kuvan luotto: istockphoto

4. Courchevel Altiport – Ranska

Kiitotien pituus: 537 m
Kaltevuus: 18,5° (maailman jyrkin)

Ranskan Alppien sydämessä 2 007 metrin korkeudessa sijaitseva Courchevel Altiport on yhtä kiehtova kuin vaikuttava ilmailuteko. Sinne pääsee vain ilmateitse, ja se on suuri haaste lentäjille, joiden on saatava erityinen sertifikaatti laskeutuakseen sinne. Syy tähän? Sen ainutlaatuinen kiitotie on Alppien lyhin (537 metriä), ja sen kaltevuus on ennätykselliset 18,5 astetta – maailman jyrkin.

Tämä edellyttää vastakkaisen intuitiivisia manöövereitä: lentokoneet lähtevät alamäkeen saadakseen vauhtia ja laskeutuvat ylämäkeen jarruttaakseen tehokkaasti. Se on huimaava kokemus matkustajille, mutta myös kiehtova spektaakkeli hissistä katsoville vierailijoille.

Altiport on legendaarinen paikka, ja se teki merkkinsä populaarikulttuuriin, kun se esitettiin elokuvassa James Bond: Huominen ei koskaan kuole (1997), jossa Pierce Brosnan esitti hengästyneen laskeutumisen. Nykyään se toimii lähinnä VIP-lähtöpaikkana Courchevelin ja Méribelin lomakohteisiin ja houkuttelee äärimmäisiä haasteita etsiviä lentoharrastajia.

Äläkä unohda, että sen upeat alppimaisemat ja sen asema ”maailman vaarallisimpana kiitoratana” tekevät siitä pakollisen kohteen jännitystä etsiville… ja elokuvaharrastajille!

Kuvan luotto: Getty image

lue lisää Courchevelin lentoasemasta Ranskassa ja siitä, miten sinne pääsee yksityiskoneella tai helikopterilla.

5. Matekane Airstrip -lentokenttä – Lesotho: huima kiitotie humanitaarista apua varten

Kiitotien pituus: 400 m
Jyrkänne: 600 metriä tyhjää tilaa kiitotien päässä

Kuvalähde: Wikipedia

Lesothossa sijaitseva Matekanen kiitorata on yksi maailman vaarallisimmista, sillä se sijaitsee keskellä vaikuttavaa maisemaa, joka muistuttaa Out of Africa -elokuvan laajaa erämaata.

Se on 400 metriä pitkä, mikä on selvästi alle ilmailustandardien, jopa pienille lentokoneille, ja vaatii lentäjiltä äärimmäistä tarkkuutta.

Mikä tekee siitä erityisen? Se päättyy jyrkästi 600 metriä syvään rotkoon, mikä tekee jokaisesta lentoonlähdöstä todellisen haasteen.

Vain kourallinen lentokoneita uskaltaa laskeutua sinne, ja silloinkin vain humanitaarisia tehtäviä tai lääketieteellisiä hätätilanteita varten. Tämä alueen eristyksissä oleville yhteisöille elintärkeä kiitotie on osoitus lentohenkilökunnan rohkeudesta ja tarpeesta sopeutua vihamieliseen maantieteelliseen tilanteeseen. Se on herkkä tasapaino rohkeuden, kekseliäisyyden ja solidaarisuuden välillä, ja se palvelee niitä, joilla ei ole muuta pääsyä maailmaan.

Lisäyhteys: Käytetyt lentokoneet ovat yleensä kevyitä malleja, kuten Cessna 208, jotka on erityisesti mukautettu lyhyitä laskeutumisia varten. Yli 2 300 metrin korkeudessa sijaitseva kiitotie lisää teknistä monimutkaisuutta, sillä ilman niukkuus vaikuttaa moottorin suorituskykyyn.

6. Madeiran Cristiano-Ronaldon kansainvälinen lentoasema – Portugali

Kiitotien pituus: 2 781 metriä (osittain paaluilla)

Kuvalähde: Wikipedia
Tämä Funchalin lähellä sijaitseva saaren lentokenttä on yhtä kuuluisa sekä tapahtumarikkaasta historiastaan että rohkeasta arkkitehtuuristaan.

Seuraavassa on tärkeimmät tekijät, jotka kannattaa muistaa tästä lentoasemasta:

  1. Rohkea kiitorata valtameren yllä

Kiitotien pituus oli alun perin 1 600 metriä, ja se oli 1970- ja 1980-luvuilla useiden maahansyöksyjen näyttämönä kovien tuulten ja mutkikkaan maaston vuoksi. Toiminnan turvallisuuden lisäämiseksi toteutettiin faaraomainen hanke: vuosina 1986-2000 kiitotietä pidennettiin 2 781 metriin, ja lähes puolet sen rakenteista rakennettiin Atlantin valtameren päälle.

Tämä 180 teräsbetonipylvään (keskikorkeus 70 metriä) tukema pidennys toi kiitotielle lempinimen ”kiitorata puujaloilla”, ja se on edelleen maailman lentokenttätekniikan vertailukohde.

  1. Jatkuva haaste lentäjille

Näistä parannuksista huolimatta olosuhteet ovat edelleen vaativat: arvaamattomat sivutuulet, usein turbulenssia ja pakollinen kaareva lähestyminen vuorten välttämiseksi. Vain erityiskoulutuksen saaneet lentäjät saavat laskeutua tänne.

  1. Matkailun ja tekniikan symboli

Vuonna 2017 Madeiralla syntyneen Cristiano Ronaldon kunniaksi uudelleen nimetty lentokenttä yhdistää teknisen perinnön ja paikallisen ylpeyden. Sen panoraamaparveke vetää puoleensa ilmailun harrastajia, ja sen näyttävästä kiitoradasta on tullut symboli ihmisen kyvystä kesyttää elementit.

Huomautus: Lentoasema palvelee nykyään kansainvälisiä lentoja, ja sillä on keskeinen asema Madeiran matkailussa, sillä se isännöi Boeing 747:n kaltaisia kaukolentokoneita.

Lue lisää tästä Portugalissa sijaitsevasta Madeiran Cristiano-Ronaldon lentoasemasta ja siitä, miten sinne pääsee yksityiskoneella tai helikopterilla.

7. São Paulo-Congonhasin (CGH) lentoasema – Brasilia

Sijainti: Aivan kaupungin keskustassa

Lähdekuva: Wikipedia

Congonhasin lentokenttä sijaitsee alle 8 kilometrin päässä São Paulon keskustasta, ja se on kiehtova ja kiistanalainen kaupunkitekniikan symboli. Se otettiin käyttöön vuonna 1936, ja se on edelleen yksi Brasilian vilkkaimmista lentoasemista, sillä ennen pandemiaa siellä oli vuosittain lähes 20 miljoonaa matkustajaa.

Seuraavassa on keskeisiä tekijöitä, jotka kannattaa muistaa tästä lentoasemasta:

  1. Lentotekninen haaste kaupunkiympäristössä

Näyttävät lentoonlähdöt ja laskeutumiset tarjoavat vaikuttavan kokemuksen: koneet lentävät matalalla asuinrakennusten, liikekortteleiden ja jopa talojen kattojen yllä asukkaiden tottuneiden – mutta joskus huolestuneiden – katseiden alla. Vaikka kaupungin läheisyys on matkustajille kätevää, se edellyttää lentokoneilta tiukkoja turvallisuusmenettelyjä ja painorajoituksia.

  1. Äärimmäisissä sääolosuhteissa pelätty kiitotie

Pääkiitotie (1 940 m) on lyhyt ja asfalttipintainen, ja se muuttuu erityisen liukkaaksi trooppisten sateiden aikana, mitä pahentaa sen kalteva profiili. Vuonna 2007 tapahtuneen traagisen onnettomuuden (lento TAM 3054, 199 uhria) jälkeen kaivettiin urat veden poisjohtamisen parantamiseksi ja otettiin käyttöön tiukemmat valvontatoimet.

  1. Historia ja riskien ennaltaehkäisy

Congonhasissa on tapahtunut kaksi suurta onnettomuutta:

  • 1996: TAM Fokker 100 -lentokone ajautui ulos kiitotieltä, ja 99 ihmistä kuoli.
  • 2007: Lento TAM 3054 törmäsi sateen, lentäjän virheen ja mekaanisen vian yhdistelmästä johtuen.

Näistä tragedioista huolimatta lentoasema on edelleen tärkeä lenkki Brasilian kuljetusketjussa, jossa yhdistyvät nykyaikaisuus ja historialliset haasteet. Liikenteen vähentämissuunnitelmilla, joista osa on siirretty Guarulhosin lentoasemalle, pyritään sovittamaan yhteen turvallisuus ja kasvava kysyntä.

Huomautus: Lentoasema on saanut nimensä nimestä ”Congonhas”, joka on kunnianosoitus alueen ikivanhoille maté (erva-mate) -viljelmille, jotka ovat nyt kadonneet kaupunkien laajenemisen vuoksi.

Lue lisää São Paulon/Congonhasin lentoasemastaBrasiliassa ja siitä, miten sinne pääsee yksityiskoneella.

8. Toncontinin kansainvälinen lentoasema – Tegucigalpa, Honduras

Kiitotien pituus: 2 000 m
45° lähestyminen loppulaskussa

Kuvalähde: Wikipedia
Vuoristoisen amfiteatterin keskellä sijaitseva Toncontinin kiitotie on legendaarinen ilmailuhaaste. Vain 2 013 metriä pitkä kiitotie vaatii lentäjiltä kirurgista tarkkuutta erityisesti loppulähestymisessä. Heidän on suoritettava pieni 45 asteen käännös matalalla, hetkeä ennen laskeutumista, välttääkseen ympäröivää maastoa.

Tässä ovat tärkeimmät tekijät, jotka on syytä muistaa tästä lentoasemasta:

  1. Tekninen ja historiallinen perintö

Tämä vuonna 1934 avattu lentokenttä on pitkään ollut Hondurasin pääkaupungin tärkein portti. Sen epätyypillinen, Tegucigalpan laakson maantieteellisistä rajoitteista johtuva muotoilu tekee siitä yhden maailman monimutkaisimmista lentokentistä nousujen ja laskujen kannalta. Kahden vakavan onnettomuuden jälkeen – TACA:n lennon 390 putoaminen vuonna 2008 (5 kuolonuhria) ja Shasan lennon 414 putoaminen vuonna 1989 (131 kuolonuhria) – rajoituksia tiukennettiin, ja sen käyttö rajoitettiin alueellisiin lentokoneisiin ja erityisesti sertifioituihin miehistöihin.

  1. Kiehtovuuden ja varovaisuuden välillä

Vaikka matkustajat ovat usein hämmästyneitä lentokoneen siipien sivelemien vuorten upeasta näkymästä, Toncontin on edelleen symboli ihmisen sietokyvystä luonnon edessä. Se on nyt osittain korvattu Palmerolan lentoasemalla (2017), mutta se toimii edelleen kotimaan- ja yksityislentoja varten, mikä pitää yllä sen asemaa ilmailulegendana.

Miksi tämä kiitotie on edelleen olemassa? Koska se ilmentää latinalaisamerikkalaisen insinööritaidon rohkeutta ja muistuttaa meitä siitä, että jokainen onnistunut lasku on hienovarainen voitto luonnonvoimista.

9. Prinsessa Julianan kansainvälinen lentoasema – Saint-Martin

Erityispiirre: rantatason lähestyminen

Kuvalähde: Wikipedia

Saint-Martinin saarella sijaitseva Prinsessa Julianan kansainvälinen lentoasema (koodi SXM) on kuuluisa ainutlaatuisesta ominaisuudesta: sen kiitotie alkaa vain muutaman metrin päässä Maho Beachista, joka on täynnä turisteja. Tämä upea läheisyys luo henkeäsalpaavan näyn: laskeutuessaan koneet lentävät rannan yli niin matalalla, että ne näyttävät liukuvan aurinkovarjojen ja hiekalla makaavien vierailijoiden yli.

Vaikka kuvat uimareiden yllä lentävistä jumbosuihkukoneista ovat kiertäneet sosiaalisissa verkostoissa, kohtaus on enemmänkin ilmailun kuriositeetti kuin todellinen vaara. Lentäjät noudattavat tiukkoja lähestymismenettelyjä, ja kyltit varoittavat matkailijoita suihkukoneen turbulenssiin liittyvistä riskeistä. Varoituksista huolimatta monet matkailijat uhmaavat puuskia elääkseen kokemuksen tai vangitakseen hetken filmille.

Tiesitkö sinä?

  • Maho Beachista on tullut legendaarinen paikka lentokoneiden tähystäjille ja jännitystä etsiville.
  • Vaikuttavimpia ovat Boeing 747 -koneiden ja muiden pitkän matkan lentokoneiden lennot, joita nyt vähitellen korvataan nykyaikaisemmilla koneilla.
  • Lentoasemalla on tärkeä rooli paikallisessa matkailussa, sillä sieltä on yhteyksiä Eurooppaan, Pohjois-Amerikkaan ja Karibialle.

Adrenaliinin ja kiehtovuuden välillä tämä ikoninen paikka ilmentää täydellisesti Saint-Martinin rohkeaa ja valokuvauksellista henkeä. Vierailua ei kannata jättää väliin… mutta siitä on nautittava varoen!

Lue lisää Princess Juliana – Saint-Martinin kansainvälisestä lentoasemasta ja siitä, miten sinne pääsee yksityiskoneella.

10. Gibraltarin kansainvälinen lentoasema: maailmassa ainutlaatuinen infrastruktuuri

Erityispiirre: Kiitotie ylittää kaupunkitien

Kuvalähde: Wikipedia
Välimeren ja Gibraltarin symbolisen kallion välissä sijaitsevalla lentoasemalla on erikoinen piirre: sen kiitotie ylittää Britannian alueen ja Espanjan yhdistävän päätien, Winston Churchill Avenuen. Tämä tekee siitä yhden maailman epätavallisimmista lentokentistä.

Tässä ovat tärkeimmät asiat, jotka kannattaa muistaa tästä lentoasemasta:

1. Lentokoneiden ja autoilijoiden yllättävä yhteiselo

Lentoonlähdön ja laskeutumisen aikana estejärjestelmä estää väliaikaisesti liikenteen, mikä pakottaa ajoneuvot pitämään taukoa. Vaikka tämä ilma-maa-baletti on turvallista, se aiheuttaa usein myöhästymisiä, erityisesti ruuhka-aikaan. Se on päivittäinen spektaakkeli, joka houkuttelee uteliaita katsojia ja valokuvaajia!

2. Tekniset eritelmät ja toiminnalliset haasteet

Lentoasemalla on 1 829 metrin kiitorata, ja se palvelee pääasiassa lyhyen matkan lentoja (EasyJet, British Airways) ja alueellisia lentokoneita. Tämä pituus rajoittaa laajarunkoisten lentokoneiden pääsyä, mikä edellyttää lentäjiltä tarkkuutta vaativia manöövereitä, joita pahentavat joskus salmesta puhaltavat oikulliset tuulet.

3. Historiallinen tausta ja tulevaisuuden haasteet

Toisen maailmansodan aikana rakennettu alue on nyt keskustelun keskipisteessä, kun sen laajentamisesta keskustellaan liikenteen kasvun ja Espanjan kanssa vallitsevien logististen jännitteiden vuoksi. Näistä haasteista huolimatta se on edelleen Gibraltarin identiteetin symboli, jossa yhdistyvät historia, innovaatiot ja kaupunkisopeutuminen.

Ainutlaatuinen matkakokemus, jossa laskeutumisen jännitys vetää vertoja sille, että lentokoneet ja autot jakavat saman tilan!

Lue lisää Gibraltar – Saint-Martinin kansainvälisestä lentoasemasta ja siitä, miten sinne pääsee yksityiskoneella.

Tarvitsetko yksityislentoa täysin turvallisesti?

Ilmailuasiantuntijamme palvelevat sinua yksityislentoa varten 24/7 numerossa +33 (0) 1 44 09 91 82.

Älä epäröi käyttää online-tarjoustamme saadaksesi hinta-arvion yksityislennostasi.

Käytettävissämme on yli 20 000 lentokonetta ja 45 000 vakuutettua lentoa, joten takaamme poikkeuksellisen lentokokemuksen.