ÄLÄ VIIVYTÄ VARAUSTA LENTOLIPUIHIN KESÄKAUDEN VARALLE!

Etsi lentokone, kaupunki tai tietoa…

Yksityislentojen vuokrauksen johtaja maailmanlaajuisesti

Miten ostan yksityisen suihkukoneen?

Yksityisten lentokoneiden vuokraus
vuodesta 1991

20000
saatavilla olevia laitteita

45 000
vakuutettuja lentoja

120 000+
matkustajaa

4,9/5
asiakastyytyväisyys

100%
Hiilidioksidikorvaus

Oletko päättänyt valita mallin osoitteesta jet privé à vendre ja haluaisit ostaa sen? Haluatko ostaa yksityisen suihkukoneen, mutta et tiedä, minkä valitsisit? Oletko utelias muodollisuuksista, jotka lentoyhtiöiden on käytävä läpi kauppasopimusten laatimiseksi?

Sitten olet tullut oikeaan paikkaan. Meillä on kaikki vastaukset ja yksityiskohdat, jotka sinun tarvitsee tietää yksityisen suihkukoneen ostamisesta.

Mikä lentokone kannattaa ostaa?

Liikelentomarkkinoilla on paljon tarjottavaa. Itse asiassa on olemassa lukuisia lentokoneita, jotka vastaavat erilaisiin tarpeisiin: vapaa-ajan lennot, kaukolennot, liikelennot jne. Jos päätät ostaa yksityisen suihkukoneen, sinua hemmotellaan valinnanvaralla koon, muotoilun, suorituskyvyn, teknisten varusteiden jne. suhteen. Siksi on olennaista määrittää tarpeesi etukäteen, jotta voit tehdä oikean valinnan. Siksi olemme valinneet markkinoiden parhaat lentokoneet juuri sinun tarpeitasi varten:

Ostatko lentokoneen vapaa-ajan viettoa varten?

Jos haluat ostaa yksityisen suihkukoneen vapaa-ajan tarkoituksiin, tässä ovat tärkeimmät mallit, joita sinun kannattaa harkita:

Sveitsissä valmistettu Pilatus PC-12 on yksimoottorinen lentokone, jossa on integroitu potkuri. Se on sekä turvallinen että monipuolinen, ja se tarjoaa samat turvallisuusstandardit kuin muutkin luokkansa turboturbiinikoneet. Pilatus PC-12 voi laskeutua yli 2 500 lentokentälle Euroopassa, jonne yksityinen suihkukone tai liikennelentokone ei voisi laskeutua. Sen etuna on helppo pääsy lyhyille kiitoradoille Gstaad – Saanen, Lausanne, Arcachon Cap Ferret , Ile d’Yeu tai Saint-Tropez la Môle.

Tekniset tiedot:

matkalentonopeus: 464 km/h

. Enimmäismatka: 2090 km

. Ohjaamon koko: 5,16 m pitkä – 1,47 m korkea – 1,52 m leveä

. Luokka: Turboprop – 2 lentäjää ja 6 matkustajaa

Kustannukset uutena: alkaen 3,36 miljoonaa euroa

pilatus pc 12 volant au dessus de monument valley
Kuvalainaus : Pilatus

Phenom 100 on brasilialaisen Embraer-valmistajan valmistama erittäin kevyt liikesuihkukone. Sen hienostunut ja elegantti sisustus on suunniteltu BMW:n toimesta viimeistä yksityiskohtaa myöten. Siinä on runsaasti tilaa matkatavaroille ja paikkoja takkeille ja tietokoneille.

Tekniset tiedot:

. 720 km/h matkanopeus

. Suurin ajomatka: 2200 km

. Ohjaamon koko: 3 m pitkä – 1,37 m korkea – 1,40 m leveä

. Luokka: Erittäin kevyt suihkukone (LVJ) – 2 lentäjää ja 4/5 matkustajaa

Kustannukset uutena: alkaen 3,581 miljoonaa euroa

Jet privé Phenom 100 à l'arret sur le tarmac de l'aéroport
Kuvalainaus : Embraer

Lentokoneen ostaminen liiketoimintaa varten?

Tutustu liikelentoja varten lentokoneisiin, joiden hytit tarjoavat parhaat työskentelyolosuhteet:

Citation Mustang on 4 erittäin mukavan VIP-istuimensa ansiosta erinomainen työväline. Tämä ultrakevyt yksityislentokone sopii asiakkaille, jotka etsivät käytännöllistä ja erittäin taloudellista ratkaisua lyhyen matkan lentomatkoihinsa.

Tekniset tiedot:

matkalentonopeus: 630 km/h

. Suurin lentomatka: 2160 km

. Ohjaamon koko: 3 m pitkä – 1,37 m korkea – 1,40 m leveä

. Luokka: Erittäin kevyt suihkukone (LVJ) – 2 lentäjää ja 4 matkustajaa

Kustannukset uutena: 2,94 miljoonaa euroa

Jet privé Citation Mustang en vol
Kuvan luotto Cessna Citation

Citation XLS -liikennesuihkukone sopii erinomaisesti Euroopan-lentoihin. Se on keskikokoinen, mutta sillä pääsee silti lyhyille tai vaikeille kiitoradoille, kuten vuorilla tai meren rannalla sijaitseville kiitoradoille. Siinä on tilaa jopa kymmenelle matkustajalle, ja siinä on erittäin tilava rahtitila.

Tekniset tiedot:

matkalentonopeus: 805 km/h

. Enimmäismatka: 3600 km

. Ohjaamon koko: 5,79 m pitkä – 1,65 m korkea – 1,70 m leveä

. Luokka: Keskitason yksityinen suihkukone – 2 lentäjää ja 10 matkustajaa

Kustannukset uutena: 13 miljoonaa euroa

Jet privé Cessna XLS en vol couché de soleil
Kuvan luotto Cessna Citation

Ostaa lentokoneen matkustaa mukavasti?

Aivan kuten CAC 40:n toimitusjohtajat tai suurimmat jalkapalloilijat, voit kääntyä ylellisempien mallien puoleen:

Praetor 600 on erityisen teknisesti kehittynyt super-midsize-liikennesuihkukone. Sillä on huomattava kantama, jonka ansiosta sillä voi lentää lähes 4 500 kilometriä non-stop ja lentää helposti Lontoosta New Yorkiin.

Keskeiset ominaisuudet:

. Matkalentonopeus: 850 km/h

. Suurin lentomatka: 4 500 km

. Ohjaamon koko: 8,20 m pitkä – 1,83 m korkea – 2,49 m leveä

. Luokka: Keskitason yksityinen suihkukone – 2 lentäjää ja 12 matkustajaa

Kustannukset uutena: 30 miljoonaa euroa

 praetor 600 en vol dans les nuages
Kuvan luotto: Praetor

Tekniset valmiudet ja ylellisen muotoilun yhdistävä Falcon 6X täyttää vaativimpienkin asiakkaiden odotukset. Se on ihanteellinen keskipitkien ja pitkien lentojen lentokone Pratt & Whitney Canada PW812D-moottoreidensa ansiosta, jotka tarjoavat vertaansa vailla olevaa tehoa. Lisäksi siinä on lämmin ja hiljainen matkustamo, jonka moderni tyyli on 100-prosenttisesti muokattavissa.

Ominaisuudet:

. Matkalentonopeus: 980 km/h

. Enimmäismatka: 10,186 km

. Ohjaamon koko: 12,3 m pitkä – 1,98 m korkea – 2,58 m leveä

. Luokka: Yksityinen pitkänmatkan lentokone – 2 lentäjää ja 16 matkustajaa

Kustannukset uutena: 38 miljoonaa euroa

jet privé Falcon 6X en vol au-dessus de la mer
Kuvan luotto: Dassault Aviation

Tyylikkäästi muotoillun Challenger 850:n voimanlähteenä toimivat GECF34-3B1-moottorit, joiden ansiosta sen suurin nopeus on 850 km/h. Tätä pitkänmatkan lentokonetta arvostetaan sen tilavan matkustamon vertaansa vailla olevasta mukavuudesta. Se tarjoaa 16 matkustajalle, jotka voivat nousta koneeseen, erilaisia tiloja: keittokomero, useita wc-tiloja…

Ominaisuudet:

. Matkalentonopeus: 850 km/h

. Enimmäismatka: 5000 km

. Ohjaamon koko: 14,7 m pitkä – 1,85 m korkea – 2,49 m leveä

. Luokka: Kaukolentokone – 2 lentäjää ja 13/16 matkustajaa

Kustannukset uutena: 21 miljoonaa euroa

Jet privé Bombardier en vol au-dessus de la mer et des nuages
Kuvan luotto : Bombardier

Miten lentoyhtiöt valmistelevat sopimuksia?

Vuosittain tilatut lentokonetilaukset ovat pitkien ja myrskyisien neuvottelujen tulos. Neuvotteluissa ovat mukana lentoyhtiöt ja yksityislentokoneiden valmistajat, ja ne voivat kestää useita vuosia. Miljoonien eurojen arvoisten lentokoneiden tilaukset alkavat jo kauan ennen kuin ne esitellään Pariisin ilmailunäyttelyssä. Sopimusten alkuperän osalta on kaksi vaihtoehtoa: ne ovat joko peräisin lentokonevalmistajien käynnistämästä tarjouskilpailusta tai ne ovat tulosta lentoyhtiöiden järjestämistä tarjouskilpailuista.

  • Lentoyhtiöiden valmistajien aloitteesta tehdyt tarjoukset

Tässä tapauksessa lentokonevalmistaja on itse käynnistänyt tarjouskilpailun. Lentokonevalmistajat tuntevat lentoyhtiöiden tarpeet ja sijainnit, joten ne voivat tehdä säännöllisiä ehdotuksia.

  • Lentoliikenteen harjoittajien tarjouspyyntöjen käynnistäminen

Toinen vaihtoehto on lähettää ”tarjouspyyntö” valmistajille. Tällöin yhtiö määrittelee etukäteen koko laivastosuunnitelman, joka vastaa sen vaatimuksia lentokoneiden määrän ja tyypin osalta useiden vuosien ajan. Suurimpia tilauksia varten jotkin yritykset laativat jopa laivastosuunnitelmat seuraaviksi 20 vuodeksi. Huomioon otetaan useita kriteerejä: kilpailijoiden laivastot ja hankkeet, liikenne-ennusteet, kannattavuustavoitteet, öljyn hintakehitys, investoitava budjetti jne. Jos laivastoa halutaan täydentää jo tunnetuilla lentokoneilla tai markkinoilla olevilla uusilla malleilla, menettelyt eivät ole samat. Jos kyseessä on esimerkiksi ”klassinen” lentokone, pelkkä puitesopimus riittää. Sen sijaan uudemmat mallit edellyttävät perusteellisempaa teknistä, kaupallista ja taloudellista tutkimusta.

Mitkä ovat sopimuksen voittamisen kriteerit?

Heti kampanjan alusta alkaen on otettava huomioon useita kriteerejä. Lentokoneen suorituskyvyn arviointi on keskeinen tekijä, ja siihen kuuluu myös moottoreiden laatu ja lentokoneen varustamiseen osallistuvien moottorivalmistajien määrä. Tämä ei kuitenkaan ole kaikki: myös muut tekijät vaikuttavat, kuten huolto- ja ylläpitokustannukset, toimitusajat, lentokoneiden saatavuus paketeissa jne. Koska kyseessä on suuri investointi, useimmat yritykset laativat tiettyjä ohjelmia kustannusten alentamiseksi ja vakuutusten ottamiseksi. Siksi jotkin sopimukset voivat helposti olla lähes 600-sivuisia.

Miten hinnoista neuvotellaan?

Miten neuvottelut sitten sujuvat? Vaikka jotkut lentoyhtiöt, kuten Ryanair, tekevät kaikkensa alentaakseen kustannuksia, valmistaja on usein voittaja. Lentokonevalmistajalle tehtyyn tilaukseen sovelletaan automaattisesti hinnanvaihtokaavaa. Menetelmä tunnetaan myös nimellä ”escalation formula”, ja siinä hinnanmuutokset sidotaan eri parametreihin: työvoiman, raaka-aineiden, öljyn jne. hintoihin. Tällä tavoin sovelletaan pienenevää mittakaavaetua: mitä suurempi laivasto, sitä kalliimpi tilaus.

Toinen tekijä, josta lentoyhtiöt saavat katetta, ovat liitännäispalvelut. Näiden palvelujen päätarkoituksena on lentokoneen säännönmukainen kunnossapito eri tasoilla: asematasohuolto, lentokoneen rakenteen, moottoreiden, laitteiden ja komponenttien huolto. Nämä peruskorjaukset jakautuvat ajallisesti ja luokitellaan eri luokkiin. Tämä osa-alue on todellinen tulonlähde, jolla voidaan kuolettaa valmistajien myöntämät alennukset kuukausihuollosta A-luokkaan ja 4/5 vuoden välein suoritettavasta huollosta D-luokkaan. Alun perin moottorivalmistajien hallitsema ala on voimakkaassa kasvussa, ja sitä on hiljattain laajennettu koskemaan myös lentokonevalmistajia. MRO-markkinoiden (Maintenance Repair & Overhaul) odotetaan kasvavan 20 prosenttia vuoteen 2025 mennessä.

Kuinka korkeat ovat alennukset? Mikä on yrityksen maksama lopullinen hinta?

Alennukset vaihtelevat tilauksen koon ja koostumuksen mukaan. Tilatun lentokonetyypin, tilauksen tarkoituksen ja asiakkaan koon mukaan alennus voi vaihdella 40-55 prosentin välillä. A380:n kaltaisten erittäin suurten lentokonetilausten tapauksessa tämä merkitsee huomattavaa poikkeamaa mainostetusta 400 miljoonan dollarin luettelohinnasta. Vaikka lentoyhtiöt maksavat hyvin harvoin tätä listahintaa, se toimii kuitenkin vertailukohtana. Se on hyödyllinen esimerkiksi käsirahoja laskettaessa. Lentoyhtiön tilauksen yhteydessä maksamat ensimmäiset erät ovat hyvin alhaiset ja nousevat asteittain. Puolentoista vuoden kuluttua käsiraha on yleensä noin 25 prosenttia, ja vasta toimitusvaiheessa maksetaan koko loppusumma.

Miten lentoyhtiöt rahoittavat tilauksensa?

AirFrance KLM:n kaltaisten lentoyhtiöiden Airbus A350- ja Boeing B787 -koneita koskevat megatilaukset saattavat vaikuttaa mahdottomilta rahoittaa. Suurilla lentoyhtiöillä on kuitenkin käytössään useita strategisia keinoja, joilla ne voivat estää konkurssin.

Ensinnäkin nykyinen ennakkomaksujärjestelmä antaa lentoyhtiöille mahdollisuuden hajauttaa kustannuksensa ajallisesti. Koko hinta maksetaan toimitushetkellä, ei tilauksen tekohetkellä. Lyhyellä aikavälillä yritys maksaa siis hyvin vähän ja hyötyy joustavuudesta. Toinen tärkeä tekijä on lentoyhtiöiden käyttämä leasing. Lentoyhtiön osalta tämä strategia tarkoittaa, että se vuokraa lentokoneensa toiselle yhtiölle keskimäärin kuudeksi vuodeksi. Air France rahoittaa kolmanneksen laivastostaan tällä tavoin.