ÄLÄ VIIVYTÄ VARAUSTA LENTOLIPUIHIN KESÄKAUDEN VARALLE!

Etsi lentokone, kaupunki tai tietoa…

Yksityislentojen vuokrauksen johtaja maailmanlaajuisesti

Mitkä ovat 10 liikelentotoiminnan trendiä vuonna 2021 Euroopassa?

Yksityisten lentokoneiden vuokraus
vuodesta 1991

20000
saatavilla olevia laitteita

45 000
vakuutettuja lentoja

120 000+
matkustajaa

4,9/5
asiakastyytyväisyys

100%
Hiilidioksidikorvaus

Jokaisessa kriisissä syntyy mahdollisuuksia. Tämä on yksityisilmailun tunnuslause vuonna 2020. COVID 19 -kriisi on jättänyt oven auki liikelentotoiminnalle, koska se on pysäyttänyt kaupalliset lentoyhtiöt.

Yksityisilmailun kesän 2020 luvut ovat lähellä vuoden 2019 lukuja. l’European Business Aviation Association (EBAA) mukaan kesällä 2020 yksityisten suihkukoneiden osuus lentoliikenteestä on 20 prosenttia. Vertailun vuoksi mainittakoon, että samana ajanjaksona vuonna 2019 yksityislentojen osuus Euroopan lennoista oli 8 prosenttia.

Tähän on kaksi syytä: ensinnäkin kaupallisen ilmailun erittäin rajallinen tarjonta. Asiantuntijablogissa AEROBERNIE julkaistun artikkelin mukaan kaupallinen ilmailu on kärsinyt 60 prosentin matkustajakadosta maailmanlaajuisesti.

Tämänhetkisen kriisin lisäksi myös yksityisilmailu on suuressa murroksessa. Coronavirus-kriisi on kääntänyt ilmailumaailman päälaelleen, ja se toimii selvästi liikelentotoiminnan uusien suuntausten käynnistäjänä. Yhdessä uusien teknologioiden ja ajankohtaisten kysymysten, kuten ekologisuuden, kanssa tämä kriisi aiheuttaa vallankumouksen yksityislentokoneiden kulutussuuntauksissa.

Ilmailuasiantuntijoidemme kokemuksen ansiosta AEROAFFAIRES paljastaa yksityisilmailun 10 trendiä vuodelle 2021.

1 – Liikesuihkukoneiden matkustamo: suojattu ympäristö koronaviruksen leviämisen torjumiseksi

Yksityisilmailussa on käytössä kehittyneemmät terveyskäytännöt kuin hallituksen suosituksissa. Siksi se on yrityksille turvallisuuden tae. Koska työmatkoja tehdään vähemmän, yritykset haluavat varmistaa, että niiden henkilöstö matkustaa paremmissa olosuhteissa ja välttää tartuntoja.

Terveyskriisin ja eurooppalaisten rajoitusten jälkeen yritykset matkustavat yhä useammin yksityislentokoneilla. Monille yrityksille tämä tarkoittaa sitä, että ne voivat taata matkustaville työntekijöilleen paremman terveysturvan. Matkustajat ovat nyt huolissaan suurista ja vilkkaista kansainvälisistä lentoasemista, kuten Pariisin lentoasemasta Roissy Charles de Gaulle. Nämä suuret solmukohdat, jotka kokoavat yhteen monipuolisen väestön, eivät ole rauhoittavia matkustajille, jotka pyrkivät välttämään väkijoukkoja ja kiireisiä paikkoja, jotka edistävät viruksen leviämistä.

2 – Kaupallisten lentoyhtiöiden kapasiteetin väheneminen saa matkustajat turvautumaan liikelentämiseen

Rajoituksista huolimatta monien matkustajien on pakko matkustaa. Heihin kuuluu sekä liikemiehiä että yksityishenkilöitä, joiden on matkustettava. Kaikki nämä matkustajat ovat Le Monde-lehden ennustaman kaupallisten lentoyhtiöiden lentoliikenteen 60 prosentin laskun uhreja vuonna 2020.

Tarjonnan vähenemisestä huolimatta joidenkin matkustajien on edelleen pakko matkustaa. Tarjonnan väheneminen yhdistettynä siihen, että IATA:n mukaan kaupalliset lentoyhtiöt palaavat normaaliin tilanteeseen vuoteen 2024 mennessä. Liikematkustajat, jotka ovat tottuneet lentämään bisnesluokassa mukavuuden ja työskentelyn helppouden vuoksi, turvautuvat nyt yksityislentokoneisiin. Nämä lentokoneet parantavat liikematkustamisen etuja.

3 – Etätyön aiheuttamat muutokset matkustustottumuksissa saavat matkustajat turvautumaan yksityislentoihin.

COVID19 on asettanut etätyön käyttöön ennennäkemättömällä tavalla. Vähitellen yritysjohtajat ovat alkaneet työskennellä kakkosasunnostaan käsin. Nämä kakkosasunnot sijaitsevat usein kaukana yrityksen pääkonttorista. Kun johtohenkilöstön on siis päästävä sinne, helpoin tapa on käyttää yksityiskonetta.

Ranskassa on 300 lentokenttää, jotka ovat hajallaan eri puolilla Ranskaa, mikä tarkoittaa, että syrjäisestä paikasta on nopea yhteys suurimpiin kaupunkeihin. Jos etätyön suuntaus jatkuu, yhä useammat liikemiehet käyttävät yksityisjettejä. Vuoteen 2021 mennessä he lentävät näillä koneilla edestakaisin yrityksensä pääkonttorin ja loma-asuntonsa välillä.

4 – Viime hetken yksityiskoneiden varaukset terveysrajoitusten ja rajojen sulkemisen vuoksi

Monet ihmiset eivät ole tyytyväisiä erilaisiin rajoituksiin. Monet haluavat poistua maasta mahdollisimman nopeasti.

Viimeisin tapaus ajoittuu viikolle 20. joulukuuta 2020. Tuolla viikolla Royaume-Uni ilmoitti uudesta lukituksesta COVID 19 -muunnoksen ilmaantumisen vuoksi. Tämä ilmoitus aiheutti paniikkiaallon. Maaliskuun 2020 kaltaista rajasulkua peläten Yhdistyneen kuningaskunnan ulkomaalaiset asukkaat tekivät kaikkensa palatakseen kotiin.

Järjestöt, kuten AEROAFFAIRES, huomasivat, ettäatr Royaume-Uni palautuspyyntöjen määrä kasvoi räjähdysmäisesti.

5 – Very Lights -suihkukoneiden suosion kasvu Euroopan sisäisten reittien lisääntymisen vuoksi

Pienet yksityiset suihkukoneet, kuten Honda Jet tai Phenom 100 vuokrataan yhä useammin. Jos näillä lentokoneilla on kysyntää, se ei johdu niiden suunnittelusta tai mukavuudesta. Tärkein syy on se, että pandemia-aikoina suurin osa lennoista on Euroopan sisäisiä. Tämä lentokonevalikoima, jonka keskimääräinen lentomatka on kaksi tuntia, tarjoaa tehokkaita yhteyksiä Euroopan maiden välillä erittäin kilpailukykyisillä hinnoilla, jotka joskus ovat kilpailukykyisiä verrattuna suurimpien eurooppalaisten lentoyhtiöiden lippujen hintoihin Classe Business.

Matkustajien kannalta saman tehokkuusdynamiikan ansiosta nämä yksityiset suihkukoneet ovat taloudellisempia kuin keskikokoiset lentokoneet, esimerkiksi Citation Longitude.

jet privé de luxe
Kuvan luotto: HondaJet

6 – Ekologisesti vastuulliset lennot uusien ekologisten aloitteiden ansiosta

Yksityislentojen asiakkaat kiinnittävät erityistä huomiota yksityislentojensa ekologisiin vaikutuksiin. Se on trendi, joka on yleistymässä. Monet yritykset haluavat yksityislentokoneiden tehokkuutta, mutta ilman, että ympäristötilanne huononee.

Yritykset kiinnittävätkin liikelentoja varatessaan huomiota vuokraamansa lentokoneen polttoaineenkulutukseen. Lisäksi ilmailuala on käynnistämässä aloitteita yksityislentokoneiden hiilijalanjäljen kompensoimiseksi. Näitä ovat muun muassa SkyCo2 perustettu AEROAFFAIRES. Ohjelman tavoitteena on kompensoida lentojen hiilijalanjälki lahjoittamalla jokaisesta lennosta summa metsänistutusohjelmaan.

7 – Liikeilmailu, ala, joka houkuttelee startup-yrityksiä, joiden tavoitteena on tehdä lentoliikenteestä 100-prosenttisesti sähköistä vuoteen 2030 mennessä

Ilmailualalle on syntynyt uusia toimijoita: start-up-yrityksiä. Niiden tavoitteena on seurata auto- ja energiateollisuuden jalanjälkiä. Näiden pienten rakenteiden perimmäisenä tavoitteena on kehittää uusia täyssähköisiä moottorijärjestelmiä.

Näitä ovat muun muassa jet privé Alicetämä on 100-prosenttisesti sähkökäyttöinen yksityiskone. Start-up-yritys EViation on lanseerannut tämän yksityisen suihkukoneen, jonka hiilijalanjälki on nolla. Lisäksi sen sähkönkulutus tarjoaa selkeän edun: paljon alhaisemmat käyttökustannukset. Tunnin lento tällä futuristisella suihkukoneella maksaisi 200 euroa. Se riittää tekemään Very Lights Jetsistä entistäkin edullisemman.

Alice private jet
Kuvan luotto: Cessna Aircraft

8 – Historialliset lentokonevalmistajat ovat siirtymässä hybridiliikennesuihkukoneisiin

Pienten start-up-yritysten maailman ulkopuolella monet historialliset lentokonevalmistajat, kuten Embraer ja Dassault Aviation, näyttävät suuntaa ilmailumarkkinoilla ottamalla ekologisen vastuunsa sydämenasiaksi. Niiden joukossa on Airbus, joka kehittää hybridilentokonetta.

Sitten on kuuluisa valmistaja Gulfstream, joka suunnittelee uudelleen pitkän matkan yksityiskoneitaan keskittyen niiden hiilijalanjäljen pienentämiseen. Heidän seuraavassa lentokoneessaan, G700, on moottorit, jotka kuluttavat vähemmän parafiinia. Lisäksi 30 prosenttia lentokoneen polttoaineesta on valmistettu biopolttoaineista. Tämä on ilmailualan ensimmäinen askel kohti vihreyttä. Jo saavutettu edistys vahvistaa, että suuntaus kohti ekologista vastuullisuutta on asetettu vuodelle 2021.

Honeywellin edistyminen ohjaamon avioniikassa on yhtä lupaavaa. Lentoinstrumenttien kehittäjä kehittää nyt järjestelmiä, joiden tarkoituksena on tehdä lentämisestä ympäristöystävällisempää. Näillä uusimmilla mittareilla voidaan optimoida lentoparametreja, kuten korkeutta ja nopeutta, polttoaineen kulutuksen vähentämiseksi. Tämä uusin ilmailutekniikkajärjestelmä on mukana lentokoneessa Falcon 6x.

Falcon 6X
Kuvan luotto: Dassault Aviation

9 – Uusi asiakaskunta: yksityisilmailun muuttuvat tarpeet

Yksityisten suihkukoneiden lentopyyntöjen tyypittely muuttui täysin pandemian aikana.

Liikelentotoiminnassa ryhmä- ja VIP-lentojen määrä väheni huomattavasti. Ennen tätä ennennäkemätöntä kriisiä suurin osa yksityislentojen lennoista oli yritysten ryhmälentoja. Tai yksittäisten henkilöiden satunnaisia lentoja. Näiden lentojen pääasiallisena kysyntänä oli yksityisen suihkukoneen tarjoama joustavuus, mukavuus ja nopeus.

Nyt lentojen kysyntä kohdistuu diplomaattilentoihin. Matkustajat turvautuvat yksityislentoihin päästäkseen maihin, joihin on rajoitettu lentoyhteys. Kaupallinen ilmailu on lopettanut säännölliset lennot näihin maihin. Niinpä nämä asiakkaat kääntyvät liikelentotoiminnan puoleen, mutta eivät erityisesti lentokoneen vuoksi. Vaan asiantuntevien ilmakuljetusryhmien vuoksi, jotka voivat viedä asiakkaat minne tahansa he haluavatkin mennä.

Liikelentotoiminta käsittelee myös vols médicaux -osoitteita lentoliikenteessä. Koronaviruksen myötä näistä lennoista on tullut säännöllinen osa yksityisilmailua.

transport médical
Kuvan luotto: Pixabay

10 – Lentorahdin kehitys on saamassa merikuljetusten etumatkaa

L’Usine Nouvelle-lehdessä julkaistun artikkelin mukaan merirahtihinnat ovat nelinkertaistuneet viime kuukausina kysynnän huomattavan kasvun vuoksi. Erityisesti lääketieteellisten laitteiden tuonnin myötä Kiinasta Eurooppaan.

Tämä hintojen nousu ei nopeuta merikuljetusyritysten tarjontaa, vaikka asiakkaat tarvitsevat kriisin keskellä kiireellisesti ratkaisuja. Niinpä rahtikuljetuksia käyttävät asiakkaat käyttävät mieluummin lentokuljetuksia, vaikka se tarkoittaakin korkeampia maksuja. fret aérien mahdollistaa tavaroiden kuljettamisen maailman toiselta puolelta yhden päivän aikana osoitteessa avions cargo. Lentorahtipalvelujen voimakas kasvu oli erityisen huomattavaa kriisin huippuvaiheessa. Erityisesti maaliskuussa 2020, jolloin koko maailma tarvitsi huutavasti naamareita ja lääkintätarvikkeita.

avion cargo
Kuvan luotto: Pixabay

Ilmailuasiantuntijamme palvelevat sinua 24 tuntia vuorokaudessa, 7 päivää viikossa yksityislentojasi varten numerossa +33 (0) 1 44 09 91 82. Älä epäröi käydä osoitteessa devis en ligne saadaksesi hinta-arvion yksityislennostasi.