ÄLÄ VIIVYTÄ VARAUSTA LENTOLIPUIHIN KESÄKAUDEN VARALLE!

Etsi lentokone, kaupunki tai tietoa…

Yksityislentojen vuokrauksen johtaja maailmanlaajuisesti

Paras lentokoulu Ranskassa

Yksityisten lentokoneiden vuokraus
vuodesta 1991

20000
saatavilla olevia laitteita

45 000
vakuutettuja lentoja

120 000+
matkustajaa

4,9/5
asiakastyytyväisyys

100%
Hiilidioksidikorvaus

Haaveiletko lentäjän urasta? Vai oletko vain utelias eri reiteistä ja mahdollisuuksista tällä alalla?

Yksityisilmailun ja lentoliikenteen asiantuntijaryhmämme antaa sinulle neuvoja ja vertailevan analyysin Ranskan parhaista ilmailukouluista.

Lentäjän ammatti: kurinalaisuutta, intohimoa ja joustavuutta

Lentäjät vastaavat matkustajien kuljettamisesta pisteestä A pisteeseen B, ja he ovat niin sanottua matkustamohenkilökuntaa. Heidän tehtävänsä ovat monialaisia ja noudattavat pitkää ja monimutkaista polkua: ne tapahtuvat ennen lentoa, sen aikana ja jopa sen jälkeen.

Ennen lentoa

Ennen jokaista lentoa on järjestettävä tiedotustilaisuus, jotta ymmärretään lentokoneen tekniset näkökohdat: radiolaitteet, viestintälaitteet, maantieteellinen paikannus, navigointilaitteet jne. Erittäin tarkka tarkistuslista on tarkistettava, ja sen tehtävät jaetaan lentäjien kesken. Yleensä yksi lentäjä vastaa ” lentoa edeltävästä tarkastuksesta ” eli ilma-aluksen ulkoisesta olemuksesta. Toinen lentäjä menee suoraan koneen sisälle konfiguroimaan sen ja laatimaan lentosuunnitelman. Tämä valmisteluvaihe on olennaisen tärkeä, ja se on suoritettava huolellisesti, erityisesti kun lasketaan tarvittava polttoainemäärä ja tutkitaan sääolosuhteita.

Lennon aikana

Lentokoneenainoana matkustajana ohjaajan on oltava tarkkaavainen, reagoiva ja tarpeeksi kylmäpäinen selviytyäkseen erilaisista tilanteista. Siksi lentohenkilökunnan on vahvan vastuuntunnon ja analyyttisten taitojen lisäksi oltava hyvässä kunnossa ja sillä on oltava hyvä fyysinen ja hermostollinen kestävyys. Tässä yhteydessä se, onko heillä lääkärintodistus vai ei, herättää monia kysymyksiä. Lentolääketieteellisessä keskuksessa on suoritettava luokan 1 PNT-tarkastus. Tässä lääkärintarkastuksessa tutkitaan useita tekijöitä:

  • näkö
  • kuulo
  • neurologisten ongelmien esiintyminen
  • sydänongelmat jne.

Ohjaamossa lentäjä toimii useilla tasoilla: hän hallitsee kaikkia parametreja, valvoo lentokoneen tietokoneita ja on jatkuvasti yhteydessä lennonjohtoon. Lentäminen on yhä enemmän automatisoitua, mutta se on edelleen monimutkainen ala, joka edellyttää tiettyä taitotietoa ja navigointijärjestelmien hyvää tuntemusta. Koska lentäjä on vastuussa lentohenkilökunnasta ja matkustajista, hänellä on oltava kaksi ylimääräistä ominaisuutta: ennakointikyky ja moitteeton englannin kielen taito.

Lennon jälkeen

Lentäjän tehtävä päättyy muutama tunti laskeutumisen jälkeen. Hänen on raportoitava lennosta, toisin sanoen kommunikoitava ja välitettävä huomionsa. Nämä voivat koskea lentokoneen huoltoa: tavoitteena on parantaa lentoturvallisuutta ja ennakoida tulevia lentoja koskevia vaaratilanteita.

Lentäjän urapolku

Lentäjän uralla on monia mahdollisuuksia ja etenemismahdollisuuksia eri tasoilla. Yleisesti ottaen aloitat lentäjänä lyhyillä ja keskipitkillä lennoilla, sitten pitkillä lennoilla. Noin kymmenen vuoden kokemuksen jälkeen pääset kapteeniksi lyhyen ja keskipitkän matkan lennoille ja lopulta kapteeniksi pitkän matkan lennoille. Tietyn lentokonetyypin kouluttajakapteeniksi pääseminen on lentäjän uran huipennus.

Ennen tämän vaiheen saavuttamista tarvitaan luonnollisesti useita koulutuskursseja ja pätevyyksiä. Käymme läpi , mitä liikennelentäjäksi tai yksityislentäjäksi opiskeluun kuuluu..

Ilmailukoulutus: miten sinusta tulee lentäjä?

Lentäjäksi ryhtyminen edellyttää pitkää oppisopimuskoulutusta ja vankkaa koulutusta kentällä. Riippumatta siitä, valitsetko ”kuninkaallisen” valtiollisen reitin grandes écoles -oppilaitoksissa vai rinnakkaiskursseja (maksulliset tutkinnot, armeija), lentämisen oppiminen vie pitkän ajan. Opinnot ovat erityisen valikoivia, ja ENAC:iin (Kansallinen siviili-ilmailukoulu ) otetaan vuosittain noin kolmekymmentä hakijaa.

Tarjolla on useita valtion eri tasoisia kursseja:

  • Postbac
  • Bac+2 tieteellisestä kurssista
  • PPL (yksityislentäjän lupakirja), CPL (liikennelentäjän lupakirja) ja teoreettinen ATPL (liikennelentäjän lupakirja)

Näiden opintojen suorittamisesta myönnetään lukuisia eri tutkintoja, ja ne merkitsevät aika- ja rahasijoitusta. Siksi on tärkeää valita oikeanlainen kurssi, joka sopii tavoitteisiisi ja menestymismahdollisuuksiisi. Näiden kurssien suorittamisen jälkeen aloittelevan lentäjän bruttokuukausipalkka on noin 2 000 euroa. Tämä kuitenkin vaihtelee lentoyhtiöstä, lentokonetyypistä, lentomatkoista jne. riippuen.

Edustava otos 6 ranskalaisesta ilmailukoulusta: vertailu

Tässä on vertaileva raporttimme Ranskan 6 parhaasta ilmailukoulusta, joka perustuu seuraaviin kriteereihin:

  • sijoitus Ranskan parhaiden insinöörikoulujen joukkoon
  • tarjottavien ilmailun ja ilmailualan teoreettisten kurssien (kandidaatti- ja maisterikoulutukset) laajuus
  • opetetut käytännön lentäjäkoulutusohjelmat
  • käytettävissä olevat tilat ja laitteet
  • kustannukset opiskeluvuotta kohti
  • kurssin pituus

ISAE-Supaéro

  • sijoitus: 4
  • ohjelmien määrä: 14
  • pilottiohjelma: ilmailutekniikan jatkotutkinto
  • laitteisto: yhdeksän lentokonetta, autonomisten järjestelmien alusta mikro- ja robottirobotteja varten, lentosimulaattorit ja neuroergonomian alusta, tuulitunnelit, aeroakustinen tuulitunneli, turbokoneiden testauspenkki, ohjelmisto-ohjattu radiohuone, satelliittiseuranta- ja -operaatioiden maa-asema, satelliittivalvontakeskus
  • kustannukset opiskeluvuotta kohti (ranskalainen opiskelija): 4 800 euroa
  • kurssin kesto: 24 kuukautta kokopäiväisesti

ESTACA

  • sijoitus: 8
  • ohjelmien määrä: 8
  • pilottiohjelma: ilmailuinsinöörin (maisterin) ja liikennelentäjän koulutus
  • tilat: simulaattorit, tutkimuslaboratoriot, tuulitunnelit
  • kustannukset opiskeluvuotta kohti (ranskalainen opiskelija): 7 990 €
  • kurssin kesto: 12 kuukautta kokopäiväisesti

École Centrale de Nantes

  • sijoitus: 15
  • ohjelmien määrä: 2
  • pilottiohjelma: N/A
  • laitteisto: tuulitunnelit, dynaaminen ja staattinen testauskeskus, nopea tuotantolaitteisto
  • kustannukset opiskeluvuotta kohti (ranskalainen opiskelija): 2 500 €
  • kurssin kesto: 36 kuukautta kokopäiväisesti

Institut Polytechnique des Sciences Avancées (IPSA)

  • sijoitus: 36
  • ohjelmien määrä: 2
  • pilottiohjelma: ilmailu- ja avaruustekniikan insinööri (maisteri)
  • tilat: tuulitunnelit, tutkimuslaboratoriot, älykkäät tietokoneet
  • kustannukset opiskeluvuotta kohti (ranskalainen opiskelija): 5 500 €
  • kurssin kesto: 36 kuukautta kokopäiväisesti

École Nationale Supérieure de Mécanique et d’Aérotechnique (ISAE – ENSMA)

  • sijoitus: 53
  • ohjelmien määrä: 2
  • pilottiohjelma: ilmailumekaniikka ja energia (maisterin tutkinto)
  • tilat: tutkimuslaboratoriot
  • kustannukset opiskeluvuotta kohti (ranskalainen opiskelija): 7 300 €
  • kurssin kesto: 24 kuukautta kokopäiväisesti

ENAC

  • sijoitus: 65
  • ohjelmien määrä: 12
  • pilottiohjelma: Liikennelentäjän tutkinto (vain valmistuneille tai valmistumisvaiheessa oleville opiskelijoille)
  • tilat: 121 lentokonetta, erityiset lentosimulaattorit, kehittyneet lennonjohtosimulaattorit, aerodynaaminen, elektroninen, tietotekninen ja kielellinen infrastruktuuri, neljä tutkimuslaboratoriota
  • kustannukset opiskeluvuotta kohti (ranskalainen opiskelija): 1 300 euroa
  • kurssin kesto: 36 kuukautta kokopäiväisesti

Valitsitpa minkä kurssin tahansa, ammattilentäjä on ennen kaikkea intohimoinen mies tai nainen.

Ilmailuasiantuntijamme auttavat sinua yksityislentoasiassa ympäri vuorokauden numerossa +33 (0) 1 44 09 91 82. Älä epäröi vierailla devis en ligne saadaksesi hinta-arvion yksityislennostasi.