Kuvaus ANTONOV AN-225
Haluatko palkata maailman suurimman’avion-cargo? Olet tullut oikeaan paikkaan:Antonov An-225: taivaiden jättiläinen. Mitkä ovat sen tehtävät? OnkoAntonov AN-225 yhä olemassa Venäjän ja Ukrainan konfliktista huolimatta ? AEROAFFAIRES antaa sinulle kaikki tarvitsemasi tiedot tästä legendaarisesta lentokoneesta, jota ilmailun ystävät ihailevat kaikkialla maailmassa.
Mikä onAntonov AN-225?
Antonov An-225 on ukrainalaisen lentokonevalmistajan Antonov suunnittelema rahtikuljetuskone. Se on neuvostoliittolainen laajarunkoinen kuljetuskone, joka tuli käyttöön vuonna 1988 neitsytlentonsa jälkeen. Siitä tuli myytti ilmailuharrastajille ja lentokonevalmistajille. Lempinimeltään Mriya, ukrainaksi ”unelma”, tai Naton kasakka, An-225 on ainutlaatuinen ja epätavallinen malli ilmailun maailmassa. Se on suurin koskaan rakennettu lentokone, mukaan lukien rahti- ja matkustajakoneet. Se on myös ainoa kone, joka on varustettu kuudella suihkuturbiinimoottorilla, ja se on monessa suhteessa edelläkävijä.

Antonov An-225: Ilmavoimien Hercules
Tämä on maailman suurin lentokone lentoonlähtöpainoltaan ja pituudeltaan. Se kehitettiin alun perin Neuvostoliiton Buran-avaruussukkulan kuljettamiseen, mutta avaruusohjelman keskeyttämisen jälkeen se muutettiin jättimäiseksi raskaaksi rahtikoneeksi (jumbojetiksi).
An-225 on ensimmäinen jumbojetti, joka kykenee kuljettamaan jopa 250 tonnia 4 000-14 000 kilometrin matkan kuormasta riippuen.
Tätä konetta käytetään fret eikä kaupallisiin lentoihin. Sillä lennetään kauko- ja keskipitkän matkan lentoja. Tämän lentokoneen kantavuus (hyötykuorma) on poikkeuksellisen suuri. Sen ruuma on noin 1 300 neliömetriä, joten sillä voidaan kuljettaa raskaita ja tilaa vieviä kuormia, kuten teollisuuslaitteita, generaattoreita, satelliitteja tai jopa muita lentokoneita. Sen suurin kantavuus on noin 250 tonnia.
Sen avulla kaikenlaisen ja vaikuttavan kokoisen rahdin lentäminen oli nyt mahdollista!
An-225-konetta vuokrataan strategisiin kuljetuksiin, kuten tuuliturbiinien mastojen ilmakuljetuksiin. Pääasiassa sitä käytetään kuitenkin sotilaskoneena moottoroitujen sotilastarvikkeiden (panssarivaunut, helikopterit) kuljettamiseen.
Sen ensimmäinen tehtävä oli siirtää 62 tonnia painava venäläinen avaruussukkula Buran, jonka se kuljetti kiilattuna ohjaamon takaosaan. Saman sukkulan kanssa se teki ensiesiintymisensä Pariisin ilmailunäyttelyssä vuonna 1989.
Lentokoneen rungon mitat ovat myös henkeäsalpaavat, mikä erottaa sen muista koneista. An-225:n mitat ovat :
-
- 88 metriä pitkä
- 18 metriä korkea
- siipiväli 89 metriä.
Viimeksi mainitulla seikalla lentokone on maailman kolmanneksi suurin Stratolaunchin ja H-4 Herculesin jälkeen. Sama pätee lentokoneen hyötykuormaan:
-
- 43,32 metriä pitkä
- 6,4 metriä leveä
- 4,4 metriä korkea.
Sen suurin lentoonlähtöpaino on noin 640 tonnia, mikä tekee siitä todellisen ilmojen jättiläisen. Sen voimanlähteenä on kuusi suihkuturbiinimoottoria, joiden ansiosta sen suurin matkanopeus on noin 850 km/h.

Maailman suurimman rahtikoneenAntonov An-225 historiaa
An-225 rakennettiin alun perin korvaamaanAn-124, sen sarjatuotannossa ollut edeltäjä, ja siten siitä tuli maailman pisin ja painavin käytössä oleva lentokone.
Se kehitettiin vain neljässä vuodessa, vuosina 1984-1988, ja kun se ensimmäisen kerran nousi ilmaan, se rikkoi yli sata maailmanennätystä, muun muassa suurimman lentoonlähtöpainon ja suurimman raskaalla kuormalla saavutetun korkeuden.
Neuvostoliiton hajoaminen vuonna 1991 kuitenkin jarrutti An-225:n uraa vuoteen 2001 asti. Tuosta vuodesta lähtien sitä käytti jälleen ukrainalainen lentoyhtiö Antonov Airlines vuoteen 2022 asti, jolloin se tuhoutui Venäjän ja Ukrainan välisessä konfliktissa.
Vuonna 2009 sille tehtiin useita operaatioita, jotta se pysyisi toimintakykyisenä pidempään.
Vuonna 2016 puhuttiin toisen mallin valmistumisesta ja kokoonpanolinjatuotannon käynnistämisestä uudelleen kiinalaisen valmistajan AICC:n kanssa. Tähän mennessä on kuitenkin vain yksi kappale.
Vuonna 2011 Ranska ja Mali käyttävätAntonov An-225 -konetta sotilasoperaatioihin (varusteiden ja joukkojen kuljettamiseen). Japani käyttää sitä myös humanitaarisiin tehtäviin.
Hiljattain sen palveluja käytettiin osana Covid-19-epidemiaa. Se laskeutui Châlons-Vatry -lentokentälle toimittaakseen naamareita Kiinasta Ranskaan.
Keväällä 2020 Quebecin hallitus käyttää sitä lääkinnällisten laitteiden toimittamiseen pandemian torjumiseksi.
Tämä ainutlaatuinen lentokone onilmailutekniikan ja poikkeuksellisen kuljetuskapasiteetin symboli. Se huomataan usein laskeutuessaan lentoasemille ympäri maailmaa sen vaikuttavan koon vuoksi. Antonov An-225 on edelleen merkittävä saavutus ilmailussa, ja se kiehtoo edelleen ilmailun harrastajia ympäri maailmaa.
Erilaisia anekdootteja An-225:stä
Kiinassa An-225:llä on oma paikkansa Tianjin Binhain kansainvälisen lentoaseman asematasolla.
Kone esiintyy videopeleissä, kuten Battlefield: Bad Company 2 ja Fire Department 3.
Mitä tapahtuiAntonov An-225?
Helmikuun 2022 lopussa Venäjän ja Ukrainan välisissä taisteluissa venäläiset tuhosivat AN-225-koneen täysin. Tästä uutisoivat toimittajat ympäri maailmaa. Tämä uutinen merkitsi taivaan Herkuleksen loppua ja kuolemaa ja suretti monia tämän legendaarisen lentokoneen faneja ympäri maailmaa.
Vuokraa An-25 osoitteesta AEROAFFAIRES:
Onko sinullasuuri määrä tavaraakuljetettavana? Ota yhteyttä rahtilentoihin erikoistuneeseen AEROAFFAIRES. Sen asiantuntijaryhmä neuvoo sinua tarpeisiisi parhaiten soveltuvan lentokoneen vuokraamisessa.
Asiantuntijamme ovat käytettävissä 24 tuntia vuorokaudessa, 7 päivää viikossa, ja he auttavat sinua kaikissa kiireellisissä asioissa ja löytävät ratkaisuja parhaaseen hintaan, aivan kuten huolitsija.
Lähetä meille pyyntösi devis en ligne -lomakkeellamme milloin tahansa.
Voit myös ottaa meihin yhteyttä puhelimitse numeroon +33 (0)1 44 09 91 82 tai sähköpostitse osoitteeseen info@aeroaffaires.com
Tarvitsetko hintaarviota?
TarjouspyyntöKaupalliset ominaisuudet ANTONOV AN-225
An-225 teki tärkeän lennon Quebecin hallitukselle vuonna 2020 osana Covid-19-epidemiaa. Purkaminen kesti kahdeksan tuntia. Se suoritettiin käyttämällä ruumaan asennettua siltanosturia.
An-225:ssä on 32 pyörää.
Arvioi lentosi verkossa ja vastaanota tarjous sähköpostitse.
Tekniset ominaisuudet ANTONOV AN-225
Kone
- Valmistaja ANTONOV
- Malli AN-225
- Kategoria Rahtilentokoneet
käytännön tietoa
- Kuljettajat 2
- Miehistö Ei
- Matkatavaratilan tilavuus 1200 m³
Mökki
- Matkustamonkorkeus 3,5 m
- Matkustamonleveys 6,4 m
Esitykset
- Matkanopeus 850 km/h
- Autonomia 14 000 km
Hinta
- Vuokrahinta 27 300 €/tunti
- Ostohinta 250 000 000 €
Tutustu verkkovertailijamme.
AEROAFFAIRES luvut
Yksityisten lentokoneiden vuokraus
vuodesta 1991
20000
saatavilla olevia laitteita
45 000
vakuutettuja lentoja
120 000+
matkustajaa
4,9/5
asiakastyytyväisyys
100%
Hiilidioksidikorvaus
Enimmäiskantama ANTONOV AN-225
Siirrä keskipistettä kartalla lähtöpaikkasi mukaan.
Tärkeimmät edut ANTONOV AN-225
- Sen ruuma on noin 43 metriä pitkä, 6,5 metriä leveä ja 4,5 metriä korkea. Siihen mahtuu 1200 kuutiometriä lastia. Sen sisäinen nosturi voi nostaa jopa 30 tonnin painoja.
- An-225 voi kuljettaa jopa 250 tonnia rahtia lyhyillä ja keskipitkillä lennoilla.

Tarvitsetko hintaarviota?
TarjouspyyntöOnko kysyttävää? Ota yhteyttä tiimiimme.

Isabelle CLERC
CEO AEROAFFAIRES

François-Xavier CLERC
AEROAFFAIRESin perustaja
Ilmastoasiantuntijamme ovat käytettävissänne auttamaan teitä jokaisessa varauksen vaiheessa.