Kuvaus Bristol Freighter
Bristol Freighter oli brittiläinen avion cargo, joka pystyi kuljettamaan sekä matkustajia että rahtia. Sen hyötykuorma oli 18 tonnia.
Se rakennettiin toisen maailmansodan jälkeen Brabazon-komitean (Brabazon Committee) työn tuloksena. Brabazon-komitea oli aivoriihi, jonka tehtävänä oli määritellä lentokonetyypit, joita tarvittaisiin sodan päätyttyä. Komitea päätti rakentaa Avro Tudor -matkustajakoneen, De Havilland -monitasokoneen ja Vickers Viscount -turbiinimoottorilentokoneen. Hän kuitenkin hylkäsi Bristol Type 170:n, ja vasta hänen omilla varoillaan hanke lopulta käynnistettiin.
Koneesta oli kaksi versiota: Wayfarer-versiossa pystyi kuljettamaan noin kolmekymmentä matkustajaa, ja Freighter-versiota käytettiin sekä rahti- että matkustajalentoihin.
malleja valmistettiin 214 kappaletta, joista yli puolet sotilasasiakkaille, kuten Kuninkaallisille ilmavoimille ja Argentiinan ilmavoimille, jotka tekivät ensimmäisen merkittävän tilauksen. Kanadan kuninkaalliset ilmavoimat käyttivät niitä myös tarvikkeiden kuljettamiseen Euroopassa sijaitsevien Naton tukikohtien välillä. Bristol Freighter osallistui myös Berliinin ilmasiltaan vuonna 1949.
Liikemies Sir Freddie Laker teki koneesta kuuluisan lentämällä sillä usein Kanaalin molemmin puolin. Koneeseen mahtui kaksi autoa, jotka lastattiin etuosasta, ja matkustajia, jotka istuivat keskimmäisessä ohjaamossa. Silver City Airwaysillä matka kesti puoli tuntia.
Lopuksi Bristol Aeroplane rakensi 1950-luvulla hieman suuremman Superfreighterin, joka osallistui Indokiinan sotaan.
Bristol 170 Freighter jäi eläkkeelle vuonna 1999 lennettyään ainakin kahdenkymmenen eri maan väreissä. Wetaskiwinissa sijaitsevassa Reynold Alberta -museossa on tällä hetkellä esillä koneen pienoismalli.
Tarvitsetko hintaarviota?
TarjouspyyntöKaupalliset ominaisuudet Bristol Freighter
Se oli kaksimoottorinen, korkeasiipinen, metallinen monoplane. Sen ensimmäiset moottorit olivat samat kuin Bristol Beaufighterissa, ja ne voitiin vaihtaa alle 90 minuutissa. Myöhemmin vaihdettiin tehokkaampiin Hercules 238 -moottoreihin.
Koneessa oli ”Clamshell”-tyyppinen avattava nokka, kaksipaikkainen ohjaamo ja kaksoisovi, joka oli samanlainen kuin Nord 2501:ssä.
Se oli 21 metriä pitkä, sen siipiväli oli 32 metriä ja korkeus 6 metriä.
Arvioi lentosi verkossa ja vastaanota tarjous sähköpostitse.
Tekniset ominaisuudet Bristol Freighter
Kone
- Valmistaja BRISTOL AEROPLANE COMPANY
- Malli BRISTOL FREIGHTER
- Kategoria Rahtilentokoneet
käytännön tietoa
- Kuljettajat 2
- Miehistö Ei
- Istuimet 30
Esitykset
- Matkanopeus 270 km/h
- Autonomia 1 000 km
Tutustu verkkovertailijamme.
AEROAFFAIRES luvut
Yksityisten lentokoneiden vuokraus
vuodesta 1991
20000
saatavilla olevia laitteita
45 000
vakuutettuja lentoja
120 000+
matkustajaa
4,9/5
asiakastyytyväisyys
100%
Hiilidioksidikorvaus
Enimmäiskantama Bristol Freighter
Siirrä keskipistettä kartalla lähtöpaikkasi mukaan.
Tärkeimmät edut Bristol Freighter
- Tätä konetta käytettiin lyhyillä ja keskipitkillä lennoilla Euroopassa.
- Sitä ei suunniteltu nopeudelle, mutta se erottui edukseen suuren kestävyytensä sekä valmistuksen ja käytön helppouden vuoksi.

Tarvitsetko hintaarviota?
TarjouspyyntöOnko kysyttävää? Ota yhteyttä tiimiimme.

Isabelle CLERC
CEO AEROAFFAIRES

François-Xavier CLERC
AEROAFFAIRESin perustaja
Ilmastoasiantuntijamme ovat käytettävissänne auttamaan teitä jokaisessa varauksen vaiheessa.