Beechcraft on liikennelentokoneiden ja kevyen ilmailun valmistaja. Tämä lentokoneyhtiö tunnetaan myös erinomaisista sotilaslentokoneistaan.
Nykyään tämä amerikkalainen valmistaja on tunnettu Beechcraft King Air -lentokoneidensa valmistuksesta, mutta myös Beechcraft 1900:sta.
AEROAFFAIRES palaa kanssasi tämän lentokoneyhtiön historiaan, joka on yksi liikennelentokunnan pioneereista tähän päivään asti.
Beechcraft tänään:
Muutama luku:
Nykyään Beechcraftin valmistaja kuuluu ilmailuteollisuuden jättiläiseen: Textron Aviation.
Yrityksellä on 15 000 työntekijää ympäri maailmaa. Meillä ei ole tietoa Beechcraftin yksikön työntekijöiden määrästä.
Ja Textron Aviationin liikevaihto Euroopassa oli 22,6 miljoonaa euroa vuonna 2021.
Sitoutunut valmistaja:
Sitoutuneena Textron Aviationin toteuttamien toimien kautta Beechcraft pyrkii vastaamaan alan uusiin haasteisiin, jotka liittyvät ympäristöön.
Tätä varten Beechcraft sitoutuu vähentämään hiilidioksidipäästöjään 50 % vuoteen 2050 mennessä.
Yritys viestii myös:
– vihreän polttoaineen käytöstään
– tavoitteestaan vähentää energiankulutustaan 10 % vuoteen 2025 mennessä.
– ympäristöystävällisistä lentokonesisustuksistaan
Beechcraftin alkuperät
1924: Tämän valmistajan tarina alkaa Clyde Cessnasta ja Walter Beechistä. He ovat kaksi kumppania, joiden yhteisenä tavoitteena on lentokoneiden valmistaminen. Kuitenkin heillä on jo erimielisyyksiä siitä, minkä tyyppistä lentokonetta tulisi valmistaa. Kun toinen (Cessna) haluaa valmistaa yksitasoisia lentokoneita, toinen (Walter Beech) haluaa luoda kaksitasoisia.
1927: Kaksi kumppania eroaa ja kulkee kumpikin omia teitään. Clyde Cessna perustaa Cessna Aircraft Corporationin.
1932: Walter Beech ja hänen vaimonsa ja liikekumppaninsa Olive Ann Beech perustavat oman brändinsä: Beech Aircraft Corporation, yleisesti tunnettu nimellä Beechcraft.
Yhtiö keskittyy asiakastyytyväisyyteen ja tarjoamiinsa teknologioihin. Walter Beech ja hänen vaimonsa halusivat luoda maailman parhaan lentokoneen. Tämä on edelleen Beechcraftin ohjenuora ja filosofia.
781 kappaleen valmistuksen jälkeen Model 17:n tuotanto päättyy vuonna 1948. Se antaa enemmän tilaa Model 18:n (Twin Beech) kehittämiselle, joka luotiin vuonna 1937.
Beechcraftin lentokoneet monipuolistuvat
Model 18
Beechcraftin erikoisuus ei ole liikennelentokone, vaan pieni lentomalli, liiketoimintajetti, kaukana siviili-ilmailusta. Muita innovaatioita tulee esiin vähitellen. Model 17:n jälkeen Model 18:a valmistettiin lähes 40 vuotta vuoteen 1970 asti.
Amerikkalainen yritys osaa säilyttää ja kasvattaa kuuluisien lentokoneidensa mainetta. Näitä lentokoneita tilattiin runsaasti toisen maailmansodan aikana. Amerikkalaiset pilottit harjoittelivat pääasiassa näillä koneilla. Tämä johti siihen, että yritys kasvatti työntekijöidensä määrän 235:stä yli 2000:een vastatakseen kaikkiin kyselyihin.
Bonanza
Vuonna 1947 Bonanza näki päivänvalon, ja siitä tulee yksi Beechcraftin lippulaivakoneista. Tämä vallankumouksellinen malli pitää hallussaan maailmanennätystä pisimmälle tuotantokaudelle yksityislentokoneiden historiassa. Tämä mäntämoottorinen lentokone valmistettiin lähes 60 vuoden ajan.
Tämä 6-paikkainen kone lentää 300 km/h nopeudella ja on edelleen käytössä tänään. Se takaa ensiluokkaista suorituskykyä ja teknologista laatua pehmeään nousuun ja laskuun.
Nämä lentokoneet ovat ensimmäisiä pitkän listan koneita, joita Beechcraft valmistaa vähitellen. Alla näet kaikki Beechcraftin tuottamat liiketoimintakoneet.
Suuntamuutos
Vuonna 1950 tapahtuu käänne yhtiön historiassa. Silloin yhtiön toimitusjohtaja Walter Beech kuolee äkillisesti. Hänen vaimonsa Olive Ann Beech ottaa suoraan ohjat ja tulee yhtiön puheenjohtajaksi 30 vuodeksi. Hän oli yksi harvoista naisista yritysjohtajana Yhdysvalloissa.
Ryhmän toiminta ei kuitenkaan lopu, päinvastoin, se kasvaa näinä vuosina. Yrityksellä on vähintään 10 tuotantolaitosta ja 17 tytäryhtiötä. Hänen puheenjohtajakautensa aikana Beechcraftin myynti kolminkertaistui.
Mutta helmikuussa 1980 on puheenjohtajan aika jäädä eläkkeelle ja jättää Beechcraftin hallinta Raytheon Companylle, joka on ostanut yhtiön.
Fuusio Hawkerin kanssa ja omistajamuutokset
Elokuussa 1993 Raytheon hankkii myös valmistajan Hawker. Seuraavana vuonna kaksi entiteettiä Hawker ja Beechcraft yhdistyvät yhdeksi nimeltä Raytheon Aircraft. Kahdeksan vuoden ajan kahden yhtiön nimet häviävät, mutta vuonna 2002 tapahtuu paluu taaksepäin ja molemmat brändit nousevat jälleen esiin.
Seuraavaksi, vuonna 2007, tapahtuu toinen omistajamuutos. Raytheon pakkaa laukkunsa ja luopuu ilmatilasta ja kaikesta ilmailutoiminnasta. Amerikkalaiset ja kanadalaiset sijoitusrahastot yhdistyvät ostamaan sen ja nimeävät yhtiön uudelleen: Hawker Beechcraft.
Muutama vuosi myöhemmin, vuonna 2011, yhtiölle tulee iso takaisku, ja se menee konkurssiin. Yhtiö myydään Textronille vuonna 2013. Textron on jo Bellin, helikopterivalmistajan, omistaja, mutta myös Beechcraftin vanhimman kilpailijan, Cessnan, omistaja. Näistä tulee kumppaneita, ja heillä on nykyään noin 70 000 liiketoimintajettiä käytössä ympäri maailmaa.
Tämä yhtiö hyötyy merkittävästi siitä, että se toimii pienillä liiketoimintakoneilla, kun taas monet eurooppalaiset ja amerikkalaiset ilmailuvalmistajat (kuten Dassault tai Gulfstream) valmistavat paljon suurempia liiketoimintajettejä, joilla on pidempi toimintamatka.
Beechcraftin kolme pääasiallista lentokonesarjaa tänään
Baron G58
Tämä pieni erittäin kevyt liiketoimintajetti on kaksimoottorinen mäntämoottori. Se voi ottaa vastaan 6 henkilöä lentonopeudella 325 km/h.
Se on ihanteellinen lyhyille matkoille, jotka voidaan tehdä päivän aikana. Se on taloudellinen malli liiketoimintailmailussa.
Yhdistelmä käytännöllisyyttä, asiantuntemusta ja tehokkuutta, se on liiketoimintajetti, joka on valittava lyhyille vapaa-ajan matkoille tai liikematkoille, ja tämä turvallisesti!
King Air -sarja
Beechcraftin tuottamassa laivastossa King Air -perheeseen kuuluu useita malleja, kuten King Air 200 tai King Air 350. Nämä ovat turbopropelleja, jotka voivat ottaa vastaan jopa 8 matkustajaa, ihanteellisia lyhyille lennoille.
Nämä ovat valmistajan välttämättömiä malleja, jotka ovat todistaneet kestävyytensä ja lujuutensa. Ne täyttävät monia kriteereitä, mukaan lukien matkustamon mukavuus ja nykyaikainen muotoilu. Kaikki tämä huipputeknologialla avioniikassa.
Beech 1900D
Beech 1900D, joka on kehitysversio 1900C:stä, on hieman suurempi lentokone kuin tämä valmistaja alun perin tarjoaa. Tämä turbopropellijetti poikkeaa muista lentokoneista. Se voi ottaa vastaan jopa 19 matkustajaa.
Sen käyttö on ihanteellista ryhmälennoille, mutta se voi myös palvella ilmakuljetuksessa. Lopuksi, sen muunneltavalla ohjaamolla lentokone palvelee myös sairaankuljetuksessa (EVASAN). Siinä voidaan sijoittaa 6 paareja kaikilla tarvittavilla lääkintävarusteilla.
Vuokraa Beechcraft AEROAFFAIRESilta
Huolimatta vuosista, jolloin yrityksen ostot ja omistajamuutokset ovat rytmittäneet sen toimintaa, Beechcraft ei ole koskaan menettänyt loistoaan tai mainettaan.
Nyt ei ole aika laskea laskuvarjoa. Se omaa rikkaan perinnön yksityislentosektorilla verrattuna muihin kilpailijoihin. Sen toimet ulottuvat jopa liiketoimintailmailun ulkopuolelle. Itse asiassa jotkut mallit ovat käytössä lentoyhtiöissä niiden sairaankuljetustehtävissä, mutta myös sotilasalueella. Tämä yhtiö vastaa moniin erilaisiin pyyntöihin ja tarjoaa räätälöityjä liiketoimintajettejä.
Jos etsit pientä Beechcraftin yksityislentokonetta, AEROAFFAIRESilla meillä on mahdollisuus valita haluamasi laitteet. Täytä siis verkkolomake tai ota meihin yhteyttä.