Beechcraft: lentokonevalmistaja

Beechcraft on correformia liiketoiminta- ja kevyiden lentokoneiden rakentaja. Tämä lentokonesuunnittelija on myös tunnettu erinomaisista lentokoneistaan sotilaallisella alalla.

Tänä päivänä tämä amerikkalainen valmistaja on ytuetun Beechcraft King Air valmistuksesta, mutta myös Beechcraft 1900:sta.

AEROAFFAIRES tuo esiin tämän lentokonesuunnittelijan historian, yhden liiketoimintavälineiden pioneereistä tähän päivään asti.  

Beechcraft tänään:

Johtotiedot:

Tänä päivänä Beechcraftin valmistaja on ilmailuteollisuuden jättiläinen: Textron Aviation.

Yrityksessä on 15 000 työntekijää maailmanlaajuisesti. Meillä ei ole tietoa Beechcraftin yksikön työntekijöiden määrästä.

Ja, Textron Aviationin liikevaihto Euroopassa nousi 22,6 miljoonaan euroon vuonna 2021.

Sitoumus valmistajana:

Sitoutuneena yrityksen Textron Aviation toteuttamien toimien kautta Beechcraft pyrkii vastaamaan alan uusiin haasteisiin, jotka liittyvät ympäristöön.

Tätä varten Beechcraft sitoutuu vähentämään hiilidioksidipäästöjään 50 % vuoteen 2050 mennessä.

Yritys viestii myös:

Beechcraftin alkuperä

Kuvan lähde: Beechcraft

Yhtiön perustaminen

Cest donc en 1932 que lentreprise débute ses activités avec des types davions différents. Basée au Kansas, à Wichita, exactement, cette jeune société assure des avions pour larmée de lair ainsi quune tout autre gamme davions, des jets pour laviation daffaires.

Yksi Beechin avioliiton tärkeimmistä tavoitteista on rakentaa jetti, jossa on kehittyneitä lentoteknologioita, viisi paikkaa, ja joka on yhtä ylellinen kuin sedanin sisustus.

Tämä on itse asiassa sama vuosi, jolloin yritys kohoaa ja ryhtyy lentämään uuden lentokoneen kanssa. Kyseessä on yksityinen jetti Model 17 Staggerwing. Se nousee ilmaan marraskuussa 1932 ja on heti ensimmäisellä lennollaan, kaksitasomalli, markkinoiden nopein lentokone. Sen huippunopeus on 323 km/h, uskomattomat nopeudet tuona aikana. Nämä jetit myytiin sitten satoja sekä siviileille että Yhdysvaltojen sotatoimiin.
Heidän ensimmäinen saavutuksensa on valtava menestys. 

Yhtiö on silloin täysin asiakastyytyväisyyteen keskittynyt ja tarjoamiinsa teknologioihin. Walter Beech ja hänen vaimonsa tavoitteena oli luoda maailman paras lentokone. Se on vieläkin Beechcraftin noudattama periaate ja filosofia.

781 esimerkin robottituotanto päättyi vuonna 1948. Se jätti sitten enemmän tilaa Model 18 (Twin Beech) kehittämiseen, joka perustettiin vuonna 1937.

Beechcraftin lennokit monipuolistuvat

Model 18

Olette varmasti ymmärtäneet, että Beechcraftin erikoisuus ei ole matkustajalentokone, vaan pieni lentokonesuunnitelma, liiketoimintajetti, kaukana siviililentotoiminnasta. Muita innovaatioita tulee jatkuvasti esiin. Model 17:n jälkeen, Model 18 tuotettiin lähes 40 vuoteen, aina vuoteen 1970. 

Amerikkalainen yritys tietää, miten säilyttää ja kasvattaa tunnettuuttaan kuuluista lentokoneistaan. Nämä ovat itse asiassa saaneet suuren määrän tilauksia toisen maailmansodan aikana. Yhdysvaltain piloti tekivät suurimmaksi osaksi harjoituslentoja näillä koneilla. Tämä on johtanut yritykselle työntekijöiden määrän kasvamiseen 235:stä yli 2000: een täyttääkseen kaikki kysynnät yllättävällä propulsiin.

Bonanza

Vuonna 1947, Bonanza näki päivänvalon, mikä on yksi Beechcraftin kulmakivistä. 

Tämä mullistava malli pitää maailmanennätystä tuotantoajaltaan yksityisilmaston historiassa. Itse asiassa tätä mäyrä-mallista valmistettiin lähes 60 vuoden ajan. 

Tämä 6 paikkaa lentää 300 km/h:n matkanopeudella on edelleen käytössä tänään. Se takaa sinulle suorituskyvyn ja teknologisen laadun ensiluokkaisesti pehmeään nousuun ja laskuun.

Nämä lentokoneet ovat ensimmäiset pitkän listan aloituksia, jotka Beechcraft valmistaa vähitellen. Alla näet kaikki liiketoimintakoneet, jotka Beechcraft on tuottanut.

Johtajuuden muutos

Vuonna 1950 tapahtui merkittävä käänne yrityksen historiassa. Tosiaan, tuolloin toimitusjohtaja Walter Beech kuoli äkillisesti. Hänen vaimonsa Olive Ann Beech otti heti ohjat käsiinsä ja toimi yrityksen presidenttinä 30 vuotta. Hän oli yksi harvoista naisyrittäjistä Yhdysvalloissa.

Ryhmän toiminta ei kuitenkaan lopu, mutta päinvastoin, se kasvaa näinä vuosina. Yrityksellä on vähintään 10 tuotantolaitosta ja 17 tytäryhtiötä. Hänen presidenttikaudellaan Beechcraftin myynti kolminkertaistui.

Mutta helmikuussa 1980, presidentin oli aika jättää tilaisuus ja luovuttaa Beechcraftin hallinta Raytheon Companylle, joka osti hänen yrityksensä.

Fuusio Hawkerin kanssa ja omistaja muutokset

Elokuussa 1993, Raytheon hankkii myös valmistajan Hawker. 

Seuraavana vuonna, Hawker- ja Beechcraft-yhtiöt yhdistyvät yhdeksi entiteetiksi, jota kutsutaan Raytheon Aircraft. Kahdeksan vuoden ajan, kahden yrityksen nimi katoaa, mutta vuonna 2002, paluu taaksepäin merkitsee niiden merkkien jälleenmarkkinointia.

Seuraavaksi, vuonna 2007, tapahtuu toinen omistajan vaihto. Raytheon pakkaa tavaransa ja luopuu ilmatilasta ja kaikista ilmailutoimista. Amerikkalaiset ja kanadalaiset investointirahastot yhdistävät voimansa ostamaan viimeksi mainittua, ja nimeävät sen uudelleen: Hawker Beechcraft.

Muutama vuosi myöhemmin, vuonna 2011, yritykselle tapahtuu iso takaisku, se on konkurssissa. Yritys myydään Textronille vuonna 2013. Textron omistaa jo Bellin, helikopterivalmistajan, mutta myös Beechcraftin vanhimman kilpailijan: Cessnan. Näistä tulee siis kumppaneita ja heillä on nykyisin käytössä noin 70 000 liiketoimintajettiä ympäri maailmaa.

Tämä yritys on huomattava etu, sillä se käyttää pieniä liiketoimintalentokoneita, kun taas monet eurooppalaiset ja amerikkalaiset ilmailuvalmistajat (kuten Dassault ja Gulfstream) tekevät paljon suurempia liiketoimintajettejä, joissa on pidempi toimintamatka. 

Kuvan lähde: Beechcraft

Beechcraftin 3 päätuoteperhettä tänään

Baron G58

Tämä pieni hyvin kevyt jet on bolmueilla moottoreilla. Se pystyy ottamaan 6 henkilöä matkustamaan 325 km/h nopeudella.

Se on ihanteellinen lyhyille matkoille, jotka voit tehdä päivässä. Se on taloudellinen malli liiketoimintalennossa.

Käytännöllisyyden, asiantuntemuksen ja tehokkuuden yhdistelmänä se on liiketoimintajetti, joka on valittava lyhyisiin vapaa-aika- tai ammattilentoihin, ja tämä kaikessa turvallisuudessa!

King Air -mallisto

Beechcraftin tuottamassa laivastossa King Air -perheeseen kuuluu useita malleja, kuten King Air 200 tai King Air 350. 

Nämä ovat turbo-propelleita, jotka voivat ottaa jopa 8 matkustajaa, ihanteellinen lyhyille matkoille. 

Nämä ovat valmistajan välttämättömiä malleja, jotka ovat todistaneet kestävyytensä ja lujuutensa. Ne ovat niittaneet monia laatukriteerejä, mukaan lukien mukavuus ohjaamossa, mutta myös nykyaikainen muotoilu. Kaikki tämä edistyksellisellä ilmailuteollisuuden tekniikalla. 

Beech 1900D

Beech 1900D, 1900C:n kehitys, on hieman suurempi kuin tätä tuotemerkkiä ehdotetut lentokoneet. 

Tämä bulavivormiin ehtynyt jet eroaa muista lentokoneista. Se voi ottaa jopa 19 matkustajaa. 

Sen käyttö on siis ihanteellinen ryhmälennoille, mutta se voi myös olla ilmailukuorman palveluksessa. 

Lopuksi, sen kaappi soveltuu muunneltavaksi, ja lentokone toimii myös sairaankuljetuksessa (EVASAN). Tässä voidaan järjestää 6 patjaa kaikkine tarvittavine lääkintävarusteineen.

Kuvan lähde: Beechcraft

Vuokraa Beechcraft AEROAFFAIRESilta

Huolimatta vuosista, jolloin yritystä on ostettu ja omistajamuutokset ovat tahdittaneet heidän toimintaansa, Beechcraft ei ole menettänyt säihkettään tai mainettaan.

Ei ole nyt aika julkistaa laskeutumislaitteet. Se omaa yhden rikkaimmista perinteistä yksityislentotoiminnan alalla verrattuna muihin kilpailijoihin. Sen toiminnot ulottuvat jopa liiketoimintalennon ulkopuolelle. Itse asiassa jotkin mallit ovat käytössä lentoyhtiöissä terveydenhuoltotoimeksiannon suorittamisessa, mutta myös sotilaspuolella. Tämä yritys vastaa moniin erilaisiin kysymyksiin ja tarjoaa räätälöityjä liiketoimintajettejä.

Jos etsit pientä yksityistä Beechcraft-jettia, AEROAFFAIRESissa meillä on potentiaali valita haluamasi koneet. Täytä siis verkkotarjous tai ota meihin yhteyttä +33 (0) 1 44 09 91 82.

  • Mikä on Beechcraftin lippulaivayksityiskone?

    King Air 200 on yksi suosituimmista yksityislentokoneista Beechcraftin valikoimassa.

  • Mitkä ovat Beechcraftin yksityislentokoneiden edut?

    Beechcraftin yksityislentokoneet ovat turbopropelleja. Niiden pääetu on kustannukset. Ne mahdollistavat suhteellisen edulliset yksityislentomatkat.

  • Kuinka monta kantotuolia voidaan ottaa mukaan sairaankuljetuksessa (EVASAN)?

    Beechcraft 1900D pystyy kuljettamaan 6 kantotuolia sairaankuljetuksessa (EVASAN).