Monien on vaikea sovittaa yhteen ekologiaa ja liikelentotoimintaa. Tämä on kiistatta yksi syy suihkukoneiden haukkumiseen. Jet bashing on yksityisten suihkukoneiden imagon kollektiivista mustamaalaamista. Liikelentotoimintaa arvostellaan usein sen huomattavista ekologisista vaikutuksista. Yksityiset suihkukoneet nostetaan usein esiin siitä, että ne ovat erittäin saastuttava liikenneväline. Le Monde -lehdessä julkaistun artikkelin mukaan lentoliikenne aiheuttaa kolme prosenttia maailman hiilidioksidipäästöistä, ja liikelentoliikenteen osuus tästä lentoliikenteestä on kahdeksan prosenttia. SiksiAEROAFFAIRES esittelee tehokkaimmat ja vähiten saastuttavat yksityiskoneet.
Ilmailumarkkinoiden toimijoiden on innovoitava
Yksityisilmailu on merkittävä väline entreprises en termes de gain de productivité et de temps. Mutta siihen liittyy myös riskejä erityisesti ympäristön kannalta. Alan toimijoiden on pakko innovoida kehittämällä uusia hankkeita, joissa käytetään tehokkaampia ja vähemmän saastuttavia suihkukoneita. Kuluttajilla on uusia toiveita, ja he odottavat, että yksityisilmailu ponnistelee ekologisesta näkökulmasta. Lentoyhtiöt ja lentoliikenteen harjoittajat haastavat kollektiivisesti kasvihuonekaasupäästöjensä kompensoimiseksi tai jopa vähentämiseksi.

Vähiten saastuttavat yksityiskoneet
Jotkin yksityislentokoneet aiheuttavat vähemmän hiilidioksidipäästöjä kuin toiset. turbopropulseurs ja kevyiden suihkukoneiden hiilijalanjälki on pienempi kuin laajarunkokoneiden.
Seuraavassa on joitakin esimerkkejä taloudellisimmista lentokoneista:
- Le Pilatus PC-12 yksimoottorinen lentokone, jossa on integroitu potkuri. Se on monipuolinen lentokone, jota voidaan käyttää yksityisenä liikesuihkukoneena, lentokoneena, jota voidaan käyttää fret aérien tai vols médicaux suuren rahtiluukun ansiosta sillä voidaan kuljettaa suuria esineitä. Pilatus PC-12 on tunnettu erittäin alhaisesta polttoaineenkulutuksestaan, ja sen päästöt ovat huomattavasti pienemmät kuin minkään muun liikesuihkukoneen. Itse asiassa se on 10 kertaa vähemmän saastuttava kuin vastaava lentokone Bombardier Global 6000.
- Le Diamond DA62 tämä on itävaltalaisen valmistajan Diamond Aircraft Industries valmistama kaksimoottorinen potkuriturbiinikone. Tällä lentokoneella voidaan lentää suhteellisen pitkiä matkoja ja se kuluttaa vähemmän polttoainetta kuin yksityinen suihkukone. Se voi silti kuljettaa enintään 7 matkustajaa. DA52 kuluttaa hyvin vähän polttoainetta verrattuna vastaaviin liikesuihkukoneisiin. Vuokrahinta on siksi houkuttelevampi. Vuokrahinta on noin 1 100 euroa tunnilta.
- Le Merlin III ilma-alus: Kyseessä on myös Fairchildin valmistama kaksiturbiininen potkuriturbiinikone, johon mahtuu jopa 8 matkustajaa. Siinä on suuri matkatavaratila, joten se on ihanteellinen matkustajille, joilla on tilaa vieviä matkatavaroita, tai rahdin kuljettamiseen. Sen moottorit ovat myös erittäin polttoainetehokkaita.
- Le Beechcraft 1900D lentokonetyyppi: Tämä on alueellinen potkuriturbiinikone, jossa on 19 istumapaikkaa. Se on suunniteltu pääasiassa ryhmälennoille. Sitä voidaan käyttää myös lentorahtilentoihin tai lääketieteellisiin evakuointeihin. Tämän liikesuihkukoneen CO2- ja polttoaineenkulutus on alhainen. Se on ympäristöystävällinen. Sen vuokraaminen maksaa noin 3 490 euroa tunnilta.
- Le Cessna 2 Conquestturboprop: Kyseessä on kaksimoottorinen turboprop-liikennelentokone, jonka valmistaja on Cessna Aircraft Company. Siinä on tilaa jopa 7 matkustajalle, ja se on yksi markkinoiden suosituimmista turbiinikoneista erinomaisen suorituskykynsä ja alhaisen polttoaineenkulutuksensa ansiosta. Se on ihanteellinen lyhyen matkan lennoille. Sen vuokraaminen maksaa noin 1 200 euroa tunnilta.
Uusia, taloudellisempia ratkaisuja liikelentotoimintaan
Biopolttoaineet
Ympäristönsuojelun vuoksi ilmailumarkkinoilla käytetään yhä enemmän biopolttoaineita biocarburants rajoittaa niiden ympäristövaikutuksia. Ne ovat kestävä vaihtoehto parafiinin käytölle lentokoneissa. Ne koostuvat orgaanisista, ei-fossiilisista ja yleensä kasviperäisistä aineista. Nykyään biopolttoaineita voidaan käyttää 50-prosenttisesti perinteisen parafiinin kanssa. Kun lentokoneiden moottorit pystyvät kuitenkin käyttämään 100-prosenttisesti biopolttoainetta, tämä ympäristöystävällinen kehitys vähentää ilmailun hiilidioksidipäästöjä merkittävästi, jopa 80 prosenttia.
Les avions électriques et hybrides
Sähköautojen jälkeen on nyt ilmailun ja yksityislentokoneiden vuoro käyttää vähemmän saastuttavaa energiaa. Yksi esimerkki on City Airbusesimerkiksi lentotaksi, jossa on neljäatristuinta ja joka on kehitetty Airbus, RATP:n ja ADP-konsernin yhteistyönä. Se on hybridi, täyssähköinen ja hiljainen. Sen tarkoituksena on kuljettaa matkustajia kaupungissa, kaupunkien keskustojen ja lentokenttien välillä. Se voisi olla valmis kahden vuoden kuluttua vuoden 2024 olympialaisiin. Sähkökäyttöisillä lentokoneilla on jo liikennöity useita alueellisia lentoja, mutta ne ovat yleensä pieniä lentokoneita, jotka lentävät lyhyitä matkoja. Haasteena on nyt sähkölentokoneiden käyttö kaukolennoilla.
Aurinkoenergia
Aurinkoenergia voisi korvata akut sähkömoottorin voimanlähteenä. Tätä menetelmää kehitetään parhaillaan, erityisesti yksipaikkaisen Solar Impulse 2 -mallin avulla, joka on jo kulkenut 42 000 kilometriä 22 000 aurinkokennon avulla.
Ympäristöystävällisemmät yksityiskoneet muuttuvat ja lisääntyvät koko ajan. AEROAFFAIRES suosii tarjouksissasi aina lentokoneita, joiden ympäristövaikutukset ovat mahdollisimman vähäiset, jotta voimme tarjota sinulle tarpeitasi vastaavan lennon parhaaseen hintaan. Ekologisuus on meille perusarvo. Olemme itse asiassa sitoutuneet aloitteisiin, joiden avulla voit ottaa 100 prosenttia liikelentojen aiheuttamista CO2-päästöistä talteen. Olemme sitoutuneet vaikuttamaan kestävillä ja puhtailla toimilla.
Ilmailuasiantuntijamme ovat palveluksessasi 24/7, puhelimitse numerossa +330144099182 tai sähköpostitse osoitteessa: charter@aeroaffaires.com . Voit myös täyttää devis en ligne saadaksesi arvion lentosi hinnasta.