ATR 42: johdanto
ATR 42 on eurooppalaisen valmistajan ATR kehittämä keskipitkän matkan potkuriturbiinikone. Se on ollut suuri menestys monien lentoyhtiöiden keskuudessa luotettavuutensa ja edullisten käyttökustannustensa ansiosta, jotka johtuvat sen käyttövoimajärjestelmästä, joka on suihkumoottorikäyttöisiä lentokoneita edullisempi. Jälkimmäiset kuluttavat enemmän polttoainetta. Uusimman sukupolven ATR 42-600- ja ATR 72-600-koneiden ansiosta lentokonevalmistaja on maailman markkinajohtaja alueellisten potkuriturbiinikoneiden luokassa, jossa on 40-78 matkustajan kapasiteetti.
ATR 42 -koneessa voi kuljettaa versiosta riippuen 40-48 matkustajaa leveässä, tilavassa ja mukavassa matkustamossa lyhyillä ja keskipitkillä matkoilla.
Tässä lentokoneessa on myös suuri matkatavaratila. Se on saatavana myös rahtiversiona rahdin kuljettamista varten.
ATR 42:n vuokraaminen on taloudellisesti järkevää. Tätä lentokonetta käytetään säännöllisesti alueiden väliseen ryhmäkuljetukseen tai rahtiliikenteeseen.
Tarvitsetko hintaarviota?
TarjouspyyntöKaupalliset ominaisuudet ATR 42
ATR 42:n uusinta versiota, ATR 42-600:a, on kehitetty rinnakkain ATR 72-600:n saman version kanssa. Eurooppalaisen lentokonevalmistajan strategiana on ollut tehdä näistä uusista koneista entistä tehokkaampia ja luotettavampia ja samalla alentaa niiden käyttökustannuksia ja polttoaineen kulutusta. Lisäksi moottorit ovat tehokkaampia ja ilmailutekniikka on varustettu ohjaamossa uusimmilla nestekidenäytöillä, jotka mahdollistavat optimaalisen navigoinnin, viestinnän ja seurannan lennon aikana. Istuinjärjestelyistä riippuen koneeseen mahtuu 30-50 henkilöä.
Lentokoneen voimanlähteenä on tehokkaat Pratt and Whitney 127E -moottorit, jotka vähentävät tärinää. Tämä merkitsee suurempaa mukavuutta matkustajille.
ATR 42 Cargo -mallissa on 56m3: n ruumaja 30m3:n ruuma
Arvioi lentosi verkossa ja vastaanota tarjous sähköpostitse.
Tekniset ominaisuudetATR 42

Kone
- Valmistaja ATR
- Malli ATR 42
- Kategoria alueelliset lentokoneet
käytännön tietoa
- Kuljettajat 2
- Miehistö Ei
- Istuimet 46
- Matkatavaratilan tilavuus 10,79 m³
- Vessat oui
Mökki
- Matkustamonkorkeus 2,54 m
- Matkustamonleveys 1,88 m
Esitykset
- Matkanopeus 430 km/h
- Autonomia 1 000 km
Hinta
- Vuokrahinta 4 000 €/tunti
- Ostohinta 16 000 000 €
Tutustu verkkovertailijamme.
Cabin of theATR 42
- Pituus 14,66 m
- Leveys 2,57 m
- Korkeus 1,91 m
- Istuimet 50
SuorituskykyATR 42
- Vitesse maksimi 556 km/h
- Autonomies 1 580 kilometriä
- Matkustusnopeus 494 km/h
- Katto 7 600 m
MitatATR 42
- Pituus 22,67 m
- Envergure 24,57 m
- Korkeus 7,59 m
MoottorointiATR 42
- Moottorit 2 moottoria Pratt & Whitney Canada PW120
AEROAFFAIRES luvut
Yksityisten lentokoneiden vuokraus
vuodesta 1991
20000
saatavilla olevia laitteita
45 000
vakuutettuja lentoja
120 000+
matkustajaa
4,9/5
asiakastyytyväisyys
100%
Hiilidioksidikorvaus
Enimmäiskantama ATR 42
Siirrä keskipistettä kartalla lähtöpaikkasi mukaan.
Tärkeimmät edutATR 42
- korkea luotettavuus
- alhaiset käyttökustannukset käyttövoimajärjestelmän ansiosta
- kuljettaa versiosta riippuen 40-48 matkustajaa
- suuri, tilava ja mukava matkustamo
- suuri matkatavaratila

Tarvitsetko hintaarviota?
TarjouspyyntöOnko kysyttävää? Ota yhteyttä tiimiimme.

Isabelle CLERC
CEO AEROAFFAIRES

François-Xavier CLERC
AEROAFFAIRESin perustaja
Ilmastoasiantuntijamme ovat käytettävissänne auttamaan teitä jokaisessa varauksen vaiheessa.
Mene eteenpäin
ATR 42 hieman historiaa
Ranskalais-italialaisen ATR-yhtiön (Avions de Transport Régional) ilmailumaailmassa tapahtuneen kehityksen selvittämiseksi on palattava vuoteen 1982. Tämä on päivämäärä, jolloin tämä kaksi suurta eurooppalaista lentokonevalmistajaa yhdistävä taloudellinen etuyhtymä sai alkunsa: Airbus ja Leonardo.
ATR on joidenkin kilpailijansa Bombardierin mallien tavoin erikoistunut potkuriturbiinikoneisiin, jotka voivat kuljettaa 40-90 matkustajaa. ATR:n tavoitteena on tuottaa lentokoneita, jotka ovat taloudellisia, helppokäyttöisiä ja mukavia lentää. Tämä johti ATR 42:n luomiseen ATR 42-300 -versiona, joka teki ensimmäisen kaupallisen lentonsa joulukuussa 1985 Air Littoral -lentoyhtiölle. Vuonna 1989 yhtiö ilmoitti saaneensa yli 400 tilausta tästä siviililentokoneesta, jonka tuotanto jatkui vuoteen 1996 asti. ATR:n laivastoon valmistettiin useita versioita: ATR-320, -500 ja lopulta nykyinen -600, joka otettiin käyttöön vuonna 2010. Samaan aikaan ATR kehittää uusia lentokonemalleja, kuten tavarankuljetukseen tarkoitettuja rahtiversioita ja sotilasilmailuun tarkoitettuja versioita, kuten ATM 42R. Vuonna 2019 ATR ilmoitti kehittävänsä vuoteen 2022 mennessä mallia, joka on suunniteltu lyhyisiin nousuihin ja laskuihin. Eri lentokoneiden loppukokoonpano tapahtuu ATR:n tehtaalla Toulousessa.
ATR ilmoitti Pariisin ilmailunäyttelyssä vuonna 2011, että se oli saanut 78 kiinteää tilausta: historiallinen ennätys!