Kuvaus SUPER GUPPY
Haluatko tietää lisää käyttäjästä Super Guppy?
Super Guppy on siviilikäyttöön tarkoitettu avion cargo, jonka Aero Spacelines rakensi Yhdysvalloissa 1960-luvulla. Se voi kuljettaa noin 77 tonnia suuria laitteita, erityisesti avaruuslaitteita.
NASA tilasi ensimmäiset mallit, koska sen oli kuljetettava Saturn V -raketin osia ja kokonaisia vaiheita osana Apollo-projektia. Niiden kuljettaminen laivalla johti ruosteongelmiin.
Guppien rakentaminen
Yritys Aero Spacelines päätti rakentaa ”Pregnant Guppies” -nimellä kulkevat Guppyt vanhoista Boeing 377 Stratocruisereista. Ne olivat kuitenkin liian pieniä, ja osien kuljettamiseen Cape Canaveralin (Florida) laukaisutukikohtaan tarvittiin toinen lentokone.
Nykyinen Super Guppy rakennettiin Boeing KC-97:n pohjalta, ja siihen tehtiin lukuisia muutoksia: mäntämoottorit korvattiin potkuriturbiinimoottoreilla, siipiä pidennettiin ja runkoa vahvistettiin. Toisin kuin Pregnant Guppyssä, ohjaamossa säilytettiin paineistus, jotta se voisi lentää suuremmissa korkeuksissa.
Kone otettiin käyttöön vuonna 1966, ja NASA osti sen vuonna 1979.
Sitä valmistettiin viisi kappaletta. Samaan aikaan Aero Spacelines aloitti lentokoneen Mini Guppyjoka oli suunniteltu rahtikuljetuksiin raiteiden ulkopuolella, ja Super Guppy Turbine. Turbiini rakennettiin vastauksena Unexcelled Corporationinkysyntään , joka osti Aero Spacelinesin vuonna 1967.
Nopea kehitys
Vuosien mittaan Super Guppy tuli yhä vaikeammaksi ylläpitää. Sen suurin haittapuoli oli se, että sen nokka oli avattava käsin ja sähkökaapelit oli irrotettava lastauksen yhteydessä. Tämä oli pitkä ja työläs toimenpide. Rahtikone rakennettiin myös paljon vanhemman lentokoneen pohjalta, ja joitakin varaosia ei enää nykyään valmisteta. Siinä oli myös vanhanaikainen ohjaamo, jossa oli neulakäyttöiset mittarit.
1970-luvulla Aero Spacelines joutui taloudellisiin vaikeuksiin ja aloitti kaupankäynnin Airbus.
Vuonna 1996 Super Guppyt korvattiin viidellä Belugalla, jotka olivat nykyaikaisempia ja nopeampia purkaa. Sen jälkeen niistä tuli museoesineitä eri maissa. Yksi kone siirtyi Ailes Anciennes Toulouse -kokoelmaan, ja kolme muuta oli esillä Yhdysvalloissa (Tucson), Saksassa (Hampuri) ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa (Bruntingthorpe). Viimeinen malli on edelleen NASAn käytössä.
Tarvitsetko hintaarviota?
TarjouspyyntöKaupalliset ominaisuudet SUPER GUPPY
Super Guppy on noin 43 metriä pitkä ja 15 metriä korkea, ja sen siipiväli on 47 metriä.
Se muistuttaa muodoltaan belugaa ja Boeing 747-400 LCT.
Itse asiassa Beluga on ottanut paikan keulakuormauspuolella ja Dreamlifter peräkuormauspuolella Airbus (etukuormaus) ja Dreamlifter Boeing (peräkuormaus).
Arvioi lentosi verkossa ja vastaanota tarjous sähköpostitse.
Tekniset ominaisuudet SUPER GUPPY
Kone
- Valmistaja AERO SPACELINES
- Malli SUPER GUPPY
- Kategoria Rahtilentokoneet
käytännön tietoa
- Kuljettajat 2
- Miehistö Ei
- Matkatavaratilan tilavuus 1400 m³
Esitykset
- Matkanopeus 470 km/h
- Autonomia 3 200 km
Hinta
- Ostohinta 2 200 000 €
Tutustu verkkovertailijamme.
AEROAFFAIRES luvut
Yksityisten lentokoneiden vuokraus
vuodesta 1991
20000
saatavilla olevia laitteita
45 000
vakuutettuja lentoja
120 000+
matkustajaa
4,9/5
asiakastyytyväisyys
100%
Hiilidioksidikorvaus
Enimmäiskantama SUPER GUPPY
Siirrä keskipistettä kartalla lähtöpaikkasi mukaan.
Tärkeimmät edut SUPER GUPPY
- Super Guppy on 3 200 kilometrin kantomatka.
- Se voi kuljettaa lähes 80 tonnin kuorman.

Tarvitsetko hintaarviota?
TarjouspyyntöOnko kysyttävää? Ota yhteyttä tiimiimme.

Isabelle CLERC
CEO AEROAFFAIRES

François-Xavier CLERC
AEROAFFAIRESin perustaja
Ilmastoasiantuntijamme ovat käytettävissänne auttamaan teitä jokaisessa varauksen vaiheessa.