”
Embraer on ilmailuvalmistaja Brasiliasta, jonka pääkonttori sijaitsee Sao José dos Camposissa (São Paulon osavaltiossa).
Brasilian lentokonesuunnittelijan nimi on itse asiassa lyhenne sanoista “Empresa Brasileira de Aeronáutica”, joka tarkoittaa brasilialaista ilmailuyritystä. Tämä viimeksi mainittu syntyi vuonna 1969 ensimmäisen koneen, Bandeiranten, kehittämisen myötä. Sen johdossa on toimitusjohtaja ja insinööri Ozires Silva.
Palaamme tähän kilpailukykyiseen lentokonesuunnittelijaan, joka on tunnettu liikelentotoiminnasta ja ilmakulkuyhteyksistä.
Embraer tänään:
Johtavia lukuja ilmailuvalmistaja Embraerilta:
Tässä on joitakin nykyisiä lukuja, jotka kuvaavat brasilialaista ilmailuyritystä:
- 8 000 : se on yhteensä toimitettujen lentokoneiden määrä, jotka yritys on toimittanut ympäri maailmaa.
- 145 miljoonaa : se on vuosittain kuljetettujen matkustajien määrä Embraer-lentokoneissa.
- 3. : se on sijoitus, jonka lentokonesuunnittelija saa kaupallisten lentokoneiden valmistajien luokituksessa.
- 18 000 : se on Embraerin työntekijöiden määrä eri puolilla maailmaa.
- 4,2 miljardia dollaria : se on Embraerin liikevaihto vuonna 2021.
Embraerin maailmanlaajuinen läsnäolo
Brasilian yritys on toiminut ilmailualalla yli 50 vuotta. Olipa kyseessä sotilas-, avaruus-, kaupallinen tai liikelentotoiminta tai lääketieteelliset tarpeet tai rahtilennot (rahti).
Brasilian kansallinen yhtiö kuuluu nykyään suurimpiin kaupallisten lentokoneiden valmistajiin. Sen tärkeimmät kilpailijat ovat:
- Dassault Falcon Ranskassa
- Boeing Yhdysvalloissa
- Bombardierin liiketason lentokoneet Kanadassa.
Lopuksi Embraer on laajentanut toimintaansa ympäri maailmaa. Seellä on toimistoja, tehtaita ja jakelukeskuksia eri mantereilla, kuten:
- Amerikassa
- Aasiassa
- Afrikassa
- Euroopassa.
Samoin ilmailuyritys omistaa myös oman FBO:n, yksityisterminaalin, Sorocaban lentokentällä lähellä São Pauloa Brasiliassa.
Sitoutunut lentokonesuunnittelija: Embraerin sitoumukset
Embraer on ajan hermolla ja muutoksessa. Yritys on erittäin sitoutunut sotilasturvallisuustehtäviin (erityisesti Brasilian ilmavoimille).
Kuitenkin se on myös sitoutunut lääketieteellisiin tehtäviin, kuten koronapandemian aikana, jolloin sairaankuljetukset kasvoivat .Embraer on tarjonnut koneensa todellisiksi terveydenhuoltokuljetusvälineiksi, mutta myös rokotteiden kuljetukseen tai elinten kuljetukseen.
Lopuksi ympäristövaikutukset pakottavat valmistajat innovoimaan ympäristöystävällisemmistä lentokoneista, jotka päästää vähemmän CO2-ilmaan ja siten rajoittavat saastumista. Embraer ottaa huomioon tämän kehityksessä uusien lentokoneiden suunnitteluissa. Tämän osoittaa uusien ””Energia”” -lentokoneiden laivaston malli, jonka Embraer ilmoitti marraskuussa 2021. Tämä on neljän koneen projekti, joka käytetään uusiutuvia energialähteitä. Nämä koneet pitäisi saapua markkinoille vähitellen vuodesta 2030 eteenpäin.
Ympäristösijoituksesta huolimatta Embraer on vuonna 2001 perustanut säätiön, joka investoi paikallisiin apuohjelmiin. Näin ollen kaksi koulutuskoulua on syntynyt mahdollistamaan nuorille kouluttautumisen ja ammattitaitojen hankkimisen.
Ilmailuvalmistaja Embraerin alkuvaiheet
- 1969 : Ennen kuin tuli useita eri lentokonetyyppejä, yhtiö aloitti yhden miehen. Ozires Silva, ilmailuinsinööri, perusti Embraer-yhtiön San Joséssa, jotta voitaisiin sarjatuottaa hänen lentokoneensa Bandeirante. Se teki ensilentonsa edellisenä vuonna ja valloitti maan ja tarjosi suuren mahdollisuuden parantaa osavaltion ilmailukykyä. Sen tuotanto aloitettiin.
- 1970-1971 : Samanaikaisesti baarilla kehittämässä Bandeirante-lentokoneita (sarja EMB 110), Embraer valmistaa ja käyttää ensimmäisiä lentoja Ipanema-maatalouskoneen ja Xavante-sotilaslentokoneen. Tänä päivänä Ipanema 203 on ainoa maatalouskone, joka käyttää etanolia.
- 1972 : Tämä vuosi merkitsee sarjan EMB 110 (Bandeirante) ensimmäistä lentoa, laitteet on tarkoitettu kaupallisiin lentoihin. Ensimmäiset myynnit tapahtuvat tänä vuonna ja toimitukset alkavat 1973.
- 1975 : Embraer tekee ensimmäiset vientitoimituksensa ulkomaille, Uruguayhin, Bandeirante-lentokoneiden osalta.
- 1979 : Kansainväliseen kehitysperpektiiviinsä liittyen Embraer Aircraft Corporation (EAC) perustetaan Yhdysvalloissa. Embraer aloittamisen Floridassa Danian kaupungissa ja vakiintui yhä enemmän Yhdysvaltain markkinoilla.
- 1980-luku : Embraer tuottaa erilaisia kaupallisia ja sotilaslentokoneita. Lisäksi heidän kaupallinen lentokoneensa EMB 120 Brasilia on tunnettu koko maailmassa eniten käytettynä alueellisten lentokoneina. Todellisuudessa tällä aikakaudella ei ole vähemmän kuin 26 lentoyhtiötä käyttää tätä mallia, 14 maassa, mukaan lukien ranskalaiset lentoyhtiöt.
- 1983 : Embraer Aviation International (EAI) perustetaan Pariisissa. Brasilian yhtiön läsnäolo Euroopassa avasi uusia näkymiä ja mahdollisuuksia tuleville vuosille. Yritys löytää asiakkaita Euroopasta, mutta myös Afrikasta ja Lähi-idästä.
Alueellisten yksityislentokoneiden saapuminen ja Embraerin laajentuminen
- 1995 : Se on EMB 145:n saapuminen ja ensimmäinen lento (joka on nykyään ERJ 145). Se merkitsee vallankumousta alueellisessa ilmakuljetuksessa. Tämä suihkukone kuljettaa 50 henkilöä ja sisältää myös matalammat käyttömenot, jotka mahdollistavat lentolipun hinnan laskemisen. Tämä on herättänyt ilmailualueen kiinnostusta.
- 1998 : Edeltäjästään ERJ 135 tekee ensilentonsa.
- 1999 : Embraer alkaa yhteistyöhön Liebherr Aerospacen, sveitsiläisen ilmailuyrityksen ja Euroopan ensimmäisen alueellisen lentoyhtiön kanssa, joka on osa SAirGroup-lentoyhtiöryhmää.
- 2000 : Brasilian yhtiö luo toimistot Kiinaan, Pekingiin ja myös Singaporeen Aasia-Pasifikin alueella.
- 2000-2001 : Embraer esittelee uusia lentokoneita ERJ 140:sta, Legacy 600:n ja ERJ 145XR:n ja Embraer 170:n.
- 2002-2004 : E-JETS-perheen saapuminen. Vuorollaan valmistaja tekee ensimmäiset lennot E170:stä, sitten E175:stä, E190:stä ja E195:stä, joka on suurin yhtiön valmistelemista koneista tuona aikana.
- 2004 : Embraer ostaa OGMA:n, portugalilaista ilmailuyritystä. Brasilialainen yhtiö vakiintuu yhä enemmän Euroopan mantereelle.
Embraer vakiintuu liikelentotoiminnan markkinoilla ja avaa uusia näkemyksiä
- 2007 ja 2008 : Kaksi tehokasta, tehokkaita ja mukautettuja liikelentokonetta, Phenom 100 ja Phenom 300, saapuvat. Jälkimmäisestä tulee seitsemäksi vuodeksi maailman myydyin keskilentokone.
- 2009-2013 : Yksityislentokoneiden Legacy-perhe ilmiintyy. Jatkossa niiden siipiä esiintyy, Legacy 650 vuonna 2009, Legacy 500 vuonna 2012 ja Legacy 450 vuonna 2013.
- 2011 ja 2013 : Kumpanakin vuonna Embraer avaa kaksi uutta paikkaa Floridassa (Yhdysvalloissa). Ensimmäinen Melbournessa, toinen Jacksonvillessa. Nämä paikat ovat omistettu Embraer-lentokoneiden kokoonpanolle.
- 2014 : Embraer avaa uuden paikan liikelentokoneille. Tämä sijaitsee Brasiliassa, Sorocabassa lentoasemalla (Bertram Luiz Leupolz).
- 2016 : Embraer esittelee uuden lentokonesarjan. Tämä E-JETS E2 -mallisto on E-JETS:n toinen sukupolvi. Lentokonesuunnittelija on erityisesti kiinnittänyt huomiota koneiden melun vähentämiseen. Esitellyt mallit ovat E190-E2 ja E195-E2 (vuonna 2017).
- 2017 : Innovaatio-yksikkö EmbraerX avautuu Silicon Valleyssä ja Bostonissa. Nämä yksiköt pyrkivät syventämään tutkimusta mahdollisissa E-VTOL:issa. Ne voisivat tulevaisuudessa olla vallankumous kaupunki-ilmaliikenteessä.
Nykyään Embraerin todellisuus on suurempi
kuin kukaan joita kukaan oli alun perin haaveillut.
Ozires Silva, Embraerin perustaja
Kuva: Embraer
Embraerin lentokonesarjat
Brasilian lentokonesuunnittelijalla on useita perheitä ja tyyppejä lentokoneita.
Sillä on laivasto kaupalliseen ilmailuun, joten pitkän matkan laivasto, sekä yksityislentokoneet liikelentotoimintaan. Ne liikkuvat kansallisessa ilmailussa.
On huomioitavaa, että monet lentoyhtiöt käyttävät Embraerin koneita perinteisinä keskipitkän matkan kuljetuskoneina, mutta ne ovat täysin käytettävissä liikelentotoiminnassa pätevällä miehistöllä.
Erilaiset lentokoneet, jotka toimivat ilmailualueella, pystyvät vastaamaan erilaisiin kyselyihin, joita voidaan toteuttaa vain yksityisilmailussa.
Heti jättivaroituksena kattava esittely eri Embraer-lentokoneista.
Embraerin E-JETS
Tämä Embraerin perheeseen kuuluu 4 lentokonetta. Niitä ovat:
- Embraer 170
- Embraer 175
- Embraer 190
- Embraer 195.
Nämä alueelliset matkustajalentokoneet tarjoavat 70-150 paikkaa mallista riippuen.
Liikelentotoiminnan markkinoilla nämä koneet ovat ihanteellisia ryhmälennoille, esimerkiksi. Mukavuus paranee ja takaa mukavaa liikkumista kaikille matkustajille.
Tehokkuuden osoituksena ei ole vähempää kuin 80 lentoyhtiötä, jotka käyttävät E-JETS:ia.
Lopuksi, nämä reittilentokoneet voidaan käyttää keskipitkille ja jopa pitkille matkoille (E190:n suurin kantama on 4 445 km, esimerkiksi). Lisäksi Embraerin E-JETS-laivasto kuluttaa noin 10 % vähemmän polttoainetta kuin muut vastaavat lentokoneet interkontinentaalista liikennettä varten.
Samaan aikaan brasilialainen lentokonesuunnittelija on luonut ajankohtaisen lentokonesarjan, joka on tavallaan E-JTS:ien seuraava kehitys, nimittäin E-JETS E2. Nämä yksityislentokoneet ovat hiljaisempia, polttoainetta säästäviä ja uuden suunnittelun omaavia. Tässä kehittyneessä mallistossa löydät koneet:
- E175-E2
- E190-E2
- E195-E2.
Kuva: Embraer
Embraerin ERJ (Embraer Regional Jet)
Tämä alueellisten lentokoneiden perhe koostuu:
Nämä ovat pienempiä kuin E-JETS:n perhe. Ne kuljettavat enintään 50 matkustajaa mallista riippuen.
Kaupallisessa ilmailussa niitä voidaan myös käyttää ryhmälennoissa liikelentotoiminnassa (kuten E-JETS).
Nämä lentokoneet yhdistävät tehokkuuden, joustavuuden ja mukavuuden matkustamossa. Kaikki nämä edut ovat houkutelleet monia ja pääasiakkaita, ja näin ollen 26 maassa ympäri maailmaa.
Lopuksi Embraer 145 XR (Extra Range) on tämän ilmailuvesikappaleen pitkän kantaman malli, jonka kantama on 3 700 km.
Embraer 145 – Kuva: Embraer
Embraerin liikelentokoneiden laivasto
Lopuksi Embraer tuottaa parhaillaan perheen yksityislentokoneita liikelentotoimintaan. Tässä ovat neljä pääkoneita:
- Phenom 100 : Suuri osa hyvin kevyistä liikelentokoneista, Phenom 300 on ihanteellinen, nopea ja kilpailukykyinen lyhyillä lennoilla. Koneessa voi 4 matkustajaa nauttia mukavuudesta ja matkustamon suunnittelusta.
Sen markkinoille tulon jälkeen useita muutoksia ja uusia versioita on merkitty tämän tytäryhtiön mallille, kuten esimerkiksi Phenom 100 EV.
Esimerkki lentohinnan arvioinnista : Pariisi – Saint-Tropez : alkaen 12 000 €.
- Phenom 300 : Tämä liikelentokonesovellus on johdettu Phenom 100:sta, mutta se eroaa teknisessä ja esteettisessä mielessä. Koneessa voi 6 matkustajaa matkustaa enintään 3 600 km matkalla. Ihanteellinen lyhyille ja keskimääräisille matkoille.
Esimerkkihinta liikkeelle : Geneve – Pariisi : alkaen 11 000 €.
Phenom 300 – Kuva: Embraer
- Praetor 500 : Tämä malli on tavallaan korvannut Legacy 450. Se tuli markkinoille vuonna 2020. Tämä yksityislentokone, jonka suunnittelu on huomattava, voi kuljettaa 9 matkustajaa ja enintään 3 700 km matkalla.
- Praetor 600 : Inspiroituna Legacy 500:sta, tämä on juuri markkinoille tulleita vuonna 2020. Se on puolivälin yksityislentokone. Se voi kuljettaa 12 matkustajaa enintään 4 500 km matkalla. Kaikessa mukavuudessa ja suunnittelussa on huolehdittava, että matkustajat ovat mukautettuja koko lennon ajan, jopa suurten matkatavaroiden kanssa.
Esimerkkihinta liikkeelle : lähtien Pariisi lahjuvat Ibiza : alkaen 8 000 €.
Embraerin muut yksityislentokoneet
Muut Embraerin liikelentokoneet ovat:
AEROAFFAIRES:ltä voimme valita sinulle sopivat yksityislentokoneet. Ota meihin yhteyttä numeroon +33 (0)1 44 09 91 82, tai täytä nettiarviointilomake, tiimimme on täysin käytettävissä ehdotuksia varten, jotka sopivat sinulle.
”