Embraer: lentokonevalmistaja

Gulfstream flotte

Embraer on ilmailuvalmistaja Brasiliasta, jonka pääkonttori sijaitsee Sao José dos Camposissa (São Paulon osavaltiossa).
Brasilian lentokonesuunnittelijan nimi on itse asiassa lyhenne sanoista “Empresa Brasileira de Aeronáutica”, joka tarkoittaa brasilialaista ilmailuyhtiötä. Tämä yhtiö perustettiin vuonna 1969 kehittämään ensimmäistä lentokonetta, Bandeirantea. Sen johdossa on toimitusjohtaja ja insinööri Ozires Silva.
Käymme läpi tätä kilpailukykyistä lentokonesuunnittelijaa, joka on tunnettu liiketoiminta- ja ilmakuljetusalalta.

Embraer tänään:
Johtavia lukuja ilmailuvalmistaja Embraerilta:
Tässä on joitakin nykyisiä lukuja, jotka kuvaavat brasilialaista ilmailuyhtiötä:

8 000: tämä on yhteensä toimitettujen lentokoneiden määrä, jonka yhtiö on toimittanut ympäri maailmaa.
145 miljoonaa: tämä on kuljetettujen matkustajien määrä vuosittain Embraerin koneissa.
3.: tämä on paikka, jonka lentokonesuunnittelija saa kaupallisten lentokonesuunnittelijoiden luokituksessa.
18 000: tämä on Embraerin työntekijöiden määrä ympäri maailmaa.
4,2 miljardia dollaria: tämä on Embraerin liikevaihto vuonna 2021.

Embraerin maailmanlaajuinen läsnäolo
Brasilian yhtiö on toiminut ilmailualalla yli 50 vuotta. Olipa kyseessä sotilas-, avaruus-, kaupallinen, liiketoiminta- tai lääketieteelliset tai rahtitarpeet (rahtikoneet).
Brasilian kansallinen yhtiö on nykyään yksi suurimmista kaupallisten lentokoneiden valmistajista. Sen pääkilpailijat ovat:

Dassault Falcon Ranskassa
Boeing Yhdysvalloissa
Bombardierin liiketoimintajetit Kanadassa.

Lopuksi, Embraer on laajentanut toimintaansa ympäri maailmaa. Seellä on toimistoja, teollisuuslaitoksia ja jakelukeskuksia eri mantereilla, kuten:

Amerikassa
Aasiassa
Afrikassa
Euroopassa.

Lisäksi ilmailuyhtiö omistaa myös oman FBO:n, yksityisterminaalin, Sorocaban lentokentällä lähellä São Pauloa Brasiliassa.
Sitoutunut lentokonesuunnittelija: Embraerin sitoumukset
Embraer on ajan hermolla ja muutoksissa. Yhtiö on erittäin sitoutunut sotilas turvallisuusmissioihin (erityisesti Brasilian ilmavoimille).
Se on myös sitoutunut lääketieteellisiin tehtäviin, kuten koronaviruspandemian aikana, joka lisäsi terveydenhuollon evakuointeja.Embraer on tarjonnut koneitaan todellisiksi lääketieteellisten tarvikkeiden kuljettajiksi, mutta myös rokotteiden ja elinten kuljetukseen.
Lopuksi, ympäristövaikutukset pakottavat valmistajat innovoimaan ekologisempia lentokoneita, jotka päästävät ilmaan vähemmän CO2:ta rajoittaakseen saastumista. Embraer ottaa nämä olosuhteet huomioon uusien lentokoneiden kehittämisessä. Tämä on tilanne uudella ””Energia”” lentokonesarjalla, jonka Embraer ilmoitti marraskuussa 2021. Tämä on 4 koneen projekti, joka saa voimansa uusiutuvista energialähteistä. Näiden lentokoneiden odotetaan tulevan markkinoille asteittain vuodesta 2030 alkaen.
Ympäristösijoitustensa lisäksi Embraer perusti vuonna 2001 säätiön sitoutuakseen paikallisiin avustusohjelmiin. Näin ollen kaksi koulutuskoulua on perustettu nuorille, jotta he voivat kouluttautua ja hankkia ammatillisia taitoja.
Embraerin ilmailuvalmistajan alkuvaiheet

1969: Ennen kuin yhtiö siirtyi useisiin lentokonetyyppeihin, se aloitti yhdellä miehellä. Ozires Silva, ilmailuinsinööri, perusti Embraer-yhtiön San Joséssa tuottaakseen sarjatuotantona lentokoneensa Bandeirante. Tämä kone teki ensimmäisen lentonsa edellisenä vuonna, ja se valloitti maan ja tarjosi hienon mahdollisuuden parantaa osavaltion ilmailuliikennettä. Sen tuotanto käynnistyi.

1970-1971: Samanaikaisesti Bandeirante-lentokoneiden valmistuksen (sarja EMB 110) kanssa Embraer valmistaa ja suorittaa ensimmäiset lennot maatalouskoneelle Ipanema ja sotilaslentokoneelle Xavante. Nykyään Ipanema 203 on ainoa maatalouskone, joka saa etanolia.

1972: Tämä vuosi merkitsee ENSIMMÄISTÄ LENTOA EMB 110 -SARJASSA (Bandeirante), koneita kaupallisiin lentoihin. Ensimmäiset myynnit tapahtuvat tänä vuonna ja toimitukset alkavat vuonna 1973.

1975: Embraer aloittaa ensimmäiset vientitoimitukset ulkomaille, Uruguayhin, Bandeirante-koneille.

1979: Kansainvälisen kehityksen näkökulmasta Embraer Aircraft Corporation (EAC) perustetaan Yhdysvalloissa. Embraer vakiinnuttaa asemansa Floridassa, tarkalleen ottaen Danian kaupungissa, ja se vakiinnuttaa asemansa yhä enemmän Yhdysvaltain markkinoilla.

1980-luku: Embraer valmistaa erilaisia kaupallisia ja sotilaslentokoneita. Lisäksi heidän kaupallinen lentokoneensa EMB 120 Brasilia on tunnettu olevan maailman eniten käytetty alueellinen lentokone. Näinä vuosina ei vähempää kuin 26 lentoyhtiötä käyttää tätä mallia 14 maassa, mukaan lukien ranskalaiset yhtiöt.

1983: Embraer Aviation International (EAI) perustetaan Pariisissa. Brasilialaisen yhtiön läsnäolo Euroopassa avaa uusia näkymiä ja mahdollisuuksia tuleville vuosille. Yhtiö löytää asiakkaita Euroopasta, mutta myös Afrikasta ja Lähi-idästä.

Alueellisten suihkukoneiden saapuminen ja Embraerin laajentuminen

1995: Tämä on EMB 145:n saapuminen ja ensimmäinen lento (joka on nykyään ERJ 145). Se merkitsee vallankumousta alueellisessa ilmakuljetuksessa. Tämä suihkukone kuljettaa 50 henkilöä ja sillä on myös alhaiset käyttökustannukset, mikä mahdollistaa lentolipun hinnan alennuksen. Tämä on houkutellut ilmailuteollisuutta.

1998: Edeltäjänsä jalanjäljissä, ERJ 135 tekee ensimmäisen lentonsa.

1999: Embraer tekee yhteistyösopimuksen Liebherr Aerospacen kanssa, sveitsiläisen ilmailuyhtiön ja Euroopan ensimmäisen alueellisen lentoyhtiön, joka kuuluu SAirGroup-yhtiöiden ryhmään.

2000: Brasilian yhtiö avaa toimistot Kiinassa, Pekingissä ja myös Singaporessa Aasia-Tyynellämerellä.

2000-2001: Embraer esittelee uusia lentokoneita ERJ 140:n, Legacy 600:n sekä ERJ 145XR ja Embraer 170 kanssa.

2002-2004: Saapuu E-JETS-perhe. Peräkkäin lentokonesuunnittelija suorittaa ensimmäiset lennot E170:lle, sitten E175:lle, E190:lle ja E195:lle, joka on suurin yhtiön valmistama kone tuolloin.

2004: Embraer hankkii OGMA:n, portugalilaisen ilmailuyhtiön. Brasilialainen yhtiö vakiinnuttaa asemansa yhä enemmän Euroopan mantereella.

Embraer vakiinnuttaa asemansa liiketoiminta-ilmailumarkkinoilla ja avaa uusia näkymiä

2007 ja 2008: Saapuu kaksi tehokasta, tehokasta ja mukavaa liiketoimintalentokonetta, Phenom 100 ja Phenom 300. Viimeisestä tuli 7 vuoden ajan maailman eniten myyty kevyt yksityislentokone.

2009-2013: Yksityislentokonesarja Legacy ilmestyy. Peräkkäin nousevat siivet, Legacy 650 vuonna 2009, Legacy 500 vuonna 2012 ja Legacy 450 vuonna 2013.

2011 ja 2013: Näinä vuosina Embraer avaa kaksi uutta toimipistettä Floridassa (Yhdysvalloissa). Ensimmäinen Melbournessa, toinen Jacksonvillessa. Nämä toimipisteet ovat omistettu Embraer-lentokoneiden kokoonpanoon.

2014: Embraer avaa uuden toimipisteen liiketoiminta-ilmailun suihkukoneille. Tämä sijaitsee Brasiliassa, Sorocabassa lentokentällä (Bertram Luiz Leupolz).

2016: Embraer esittelee uuden lentokonesarjan. Tämä E-JETS E2 -sarja on E-JETS:n toinen sukupolvi. Lentokonesuunnittelija on erityisesti panostanut hiljaisempien lentokoneiden valmistamiseen. Esiteltiin E190-E2 ja E195-E2 (vuonna 2017).

2017: Innovaatioyksikkö EmbraerX avataan Silicon Valleyssa ja Bostonissa. Näiden yksiköiden tavoitteena on syventää tutkimusta mahdollisista E-VTOL:ista. Ne voisivat tulevaisuudessa olla vallankumous kaupunkiliikenteessä.

Tänään Embraerin todellisuus on suurempi
kuin kukaan alun perin unelmoi.

Ozires Silva, Embraerin perustaja

Embraerin lentokonesarjat
Brasilian lentokonevalmistajalla on useita perheitä ja lentokonetyyppejä.
Sillä on kaupalliseen ilmailuun tarkoitettu laivasto, joten pitkän matkan laivasto, sekä yksityissuihkukoneita liiketoiminta-ilmailuun. Ne toimivat siis kansallisessa ilmailussa.
Kuitenkin lentokonesuunnittelijalla on myös ilma-aluslaivasto puolustus- ja turvallisuuspalveluille.
On syytä huomata, että vaikka suuri osa lentoyhtiöistä käyttää Embraerin koneita perinteisinä keskipitkän matkan kuljetusvälineinä, ne ovat täysin käytettävissä myös liiketoiminta-ilmailussa pätevällä lentohenkilökunnalla.
Nämä erilaiset koneet, jotka toimivat ilmailualalla, mahdollistavat erilaisten kysyntojen täyttämisen, jotka ovat mahdollisia vain yksityisilmailussa.
Välitön nousu esittelemään erilaisia Embraerin lentokoneita.

Embraerin E-JETS
Tämä Embraerin perhe koostuu neljästä lentokoneesta. Ne ovat:

Embraer 170
Embraer 175
Embraer 190
Embraer 195.

Nämä alueelliset lentokoneet tarjoavat 70-150 paikkaa mallista riippuen.
Liiketoiminta-ilmailumarkkinoilla nämä koneet ovat ihanteellisia ryhmälennoille. Mukavuus on parantunut ja takaa miellyttävät yhteydet kaikille matkustajille.
Tehokkuuden takeena ei ole vähempää kuin 80 lentoyhtiötä, jotka käyttävät E-JETS:iä.
Lopuksi, nämä alueelliset lentokoneet voivat olla käytössä keskipitkällä tai jopa pitkän matkan (E190:n maksimaalinen kantama on esimerkiksi 4 445 km). Lisäksi Embraerin E-JETS -laivasto kuluttaa noin 10 % vähemmän polttoainetta kuin muut vastaavat lentokoneet interkontinentaalisesti.
Lopuksi brasilialainen lentokonesuunnittelija on luonut uudemman lentokonesarjan, joka on eräänlainen E-JTS:n kehitys, se on E-JETS E2 -laivasto. Nämä yksityissuihkukoneet ovat erityisesti hiljaisempia, polttoainetehokkaampia ja uudelleen suunniteltuja. Tässä kehittyneessä sarjassa löydät koneet:

E175-E2
E190-E2
E195-E2.

Embraerin ERJ (Embraer Regional Jet)
Tämä alueellisten lentokoneiden perhe koostuu:

ERJ 135
ERJ 140
ERJ 145
ERJ 145 XR.

Nämä ovat pienempiä kuin E-JETS-perheen koneet. Ne kuljettavat jopa 50 matkustajaa mallista riippuen.
Käytetään myös kaupallisessa ilmailussa, ne voivat myös olla käytössä ryhmälennoissa liiketoiminta-ilmailussa (kuten E-JETS).
Nämä lentokoneet yhdistävät tehokkuuden, mukautuvuuden ja mukavuuden matkustamossa. Kaikki nämä edut ovat houkutelleet monia pääasiallisia lentoyhtiöitä, ja näin ollen 26 maassa ympäri maailmaa.
Lopuksi Embraer 145 XR (Extra Range) on tämän ilmailukoneiden laivaston pisimmän kantaman malli, jonka kantama on 3 700 km.

Embraerin liiketoimintalentokonesarja
Lopuksi, täydentääkseen laivastoaan, Embraer tuottaa tällä hetkellä perheen yksityissuihkukoneita liiketoiminta-ilmailuun. Tässä ovat neljä pääkonetta:

Phenom 100: Osa hyvin kevyiden liiketoimintalentokoneiden kategoriaa, Phenom 300 on ihanteellinen, nopea ja kilpailukykyinen lyhyillä matkoilla. Sen sisällä 4 matkustajaa voi istua ja nauttia matkustamon mukavuudesta ja suunnittelusta.

Markkinoille tulonsa jälkeen useita kehityksiä ja uusia versioita on huomattava tästä mallista, kuten Phenom 100 EV esimerkiksi.
Esimerkki lentolippujen hinnoista yhteydelle: PariisiSaint-Tropez: alkaen 12 000 €.

Phenom 300: Tämä liiketoimintalentokone on Phenom 100:n johdannainen, mutta eroaa teknisesti ja esteettisesti. Tämän koneen sisällä 6 matkustajaa voi matkustaa enintään 3 600 km matkan. Ihanteellinen lyhyiden ja keskipitkien matkojen yhdistämiseen.

Esimerkki hinnasta yhteydelle: GenèvePariisi: alkaen 11 000 €.

Praetor 500: Tämä malli on jollain tavalla korvannut Legacy 450:n. Se tuli markkinoille vuonna 2020. Tämä yksityissuihkukone, jonka suunnittelu on huomattava, voi kuljettaa 9 matkustajaa enintään 3 700 km matkan.

Praetor 600: Inspiroituna Legacy 500:sta, tämä malli tuli markkinoille vuonna 2020. Se on keskipitkä yksityissuihkukone. Se mahdollistaa 12 matkustajan matkustamisen 4 500 km matkan. Sen sisällä on kaikki mukavuus ja suunnittelu, jotta matkustajat tuntevat olonsa mukavaksi koko lennon ajan, jopa suurten matkatavaroiden kanssa.

Esimerkki hinnasta yhteydelle: PariisiIbiza: alkaen 8 000 €.

Embraerin muut yksityissuihkukoneet
Muut Embraerin liiketoimintalentokoneet ovat:

Embraer Legacy 450
Embraer Legacy 500
Embraer Legacy 600
Embraer Legacy 650
Embraer Lineage 1000.

AEROAFFAIRESissa voimme valita sinulle sopivan yksityissuihkukoneen. Ota yhteyttä numeroon +33 (0)1 44 09 91 82, tai täytä verkkotarjous, tiimimme on täysin käytettävissäsi tarjotakseen sinulle sopivia lentoja.

  • Mitkä ovat Embraerin yksityislentokoneet?

    Embraerilla on useita erilaisia ​​yksityislentokoneita:

    • pitkän matkan (E-190)
    • keskipitkän matkan ja alueelliset: (ERJ 135, ERJ 145)
    • yksityislentokoneet (Phenom 100, Phenom 300)
  • Minkä lentokoneen kanssa tehdä ryhmälennoista?

    Ryhmälennoille, eli vuokraamalla yksityislentokone useille saman ryhmän matkustajille, voidaan kääntyä Embraerin alueellisten lentokoneiden puoleen, kuten ERJ135 tai Embraer 190. Ne voivat kuljettaa jopa 150 henkilöä.

  • Mikä on Embraerin suosituin yksityislentokone?

    Embraerin valmistaman suosituin yksityislentokone on Phenom 300.