Air Nostrum : lentoyhtiö

Yksityisten lentokoneiden vuokraus
vuodesta 1991

20000
saatavilla olevia laitteita

45 000
vakuutettuja lentoja

120 000+
matkustajaa

4,9/5
asiakastyytyväisyys

100%
Hiilidioksidikorvaus

Air Nostrum on espanjalainen compagnie aérienne. Se on maan kansallisen lentoyhtiön Iberian tytäryhtiö, joka liikennöi reittilentoja. Air Nostrum perustettiin vuonna 1994 Valence pieni, noin kymmenen hengen tiimi. Se on kasvanut nopeasti yhdeksi Espanjan johtavista lentoyhtiöistä. Se on myös yksi Euroopan johtavista lentoyhtiöistä. AEROAFFAIRES kertoo kaiken sen historiasta lentoliikenteessä ja esittelee sen lentokaluston, matkustajamenettelyt ja lentojen varaukset.

Air Nostrumin historia

90-luku: Air Nostrumin kehitys

  • 1994: Uusi lentoyhtiö Air Nostrum perustettiin Valencian satamakaupungissa Kaakkois-Espanjassa. Nuoren yrityksen tavoitteena oli tulla yhdeksi yksityisen alueellisen lentoliikenteen johtavista yrityksistä. Yhtiö lensi ensimmäiset lentonsa Fokker 50, reitillä seuraavien kaupunkien välillä Valence ja Bilbao välillä Pohjois-Espanjassa.
  • 1996: Espanjalainen yritys kasvaa ja laajentaa lentokonekantaansa. Vuoden loppuun mennessä sillä oli 7 lentokonetta Fokker 50 ja se kuljetti paljon matkustajia.
  • 1997: Laivastoon lisätään kymmenkunta uutta lentokonetta. Yhtiö hankki myös ensimmäisen ATR 72-500alueliikennesuihkukoneet lentokonevalmistajalta ATR.
    Samana vuonna Air Nostrum solmi lentoyhtiöallianssin Iberian kanssa. Näistä kahdesta lentoyhtiöstä tuli kumppaneita. Air Nostrum on tämän Espanjan kansallisen lentoyhtiön yksinoikeudellinen franchising-yhtiö. Se liikennöi alueellisia lentoja Iberialle. Tämän kahden lentoyhtiön välisen liiton alussa lennot liikennöitiin nimellä Iberia Regional Air Nostrum.
  • 1998: Lentoyhtiö lisää laivastoonsa uuden lentokonetyypin, joka on CRJ 200ER kanadalaisen valmistajan Bombardier. Tätä 50-paikkaista lentokonetta käytetään osittain kansainvälisillä kaukolennoilla.
  • 1999: Iberian kanssa tekemänsä yhteistyön jälkeen Air Nostrum liittyy Oneworld-allianssiin, joka on lentoyhtiöiden suurin yhteenliittymä.

2000-luku: Air Nostrumin strateginen käännekohta

  • 2000: Air Nostrum tekee valtavan, yli 800 miljoonan euron investoinnin. Tämän investoinnin tavoite? Uudistaa kokonaan 44 lentokoneen laivasto. Näin Nostrumista tuli Euroopan ensimmäinen lentoyhtiö, jolla oli näin paljon nykyaikaisia lentokoneita.
  • 2005 ja 2010 : Näiden kahden vuoden aikana Air Nostrum lisäsi lentokonevalikoimaansa matkustajamäärältään suurempia suihkukoneita. A CRJ 900 vuonna 2005 ja CRJ 1000 vuonna 2010. Jälkimmäiset voivat kuljettaa 90 ja 100 matkustajaa. Air Nostrumin tavoitteena on alentaa matkustajakohtaisia lentokustannuksia lisäämällä lentokoneidensa kapasiteettia.
  • 2013 : Espanjalainen lentoyhtiö pyrkii tähän vuoteen asti kehittämään yhteyksiä ja kilpailukykyä Madridin lentoasemalla (Adolfo Suárez Madrid-Barajas).
  • 2014 : Air Nostrum vahvistaa taitojaan tarjota lentoja ja yhteyksiä kapeilla markkinoilla. Yhtiön kohteina ovat reitit, joilla on keskisuuri tai vähäinen kysyntä. Lentoyhtiö liikennöi sekä kotimaan- että ulkomaanlentoja Madridiin ja sieltä pois. On epätodennäköistä, että tällä lentoyhtiöllä olisi lentoja Pariisista. Se liikennöi myös julkisen palvelun velvoitteen (PSO) mukaisia reittejä. Mutta jälleen kerran se liikennöi niin sanottuja ”ruuhka-ajan ulkopuolisia” lentoja, jotka täydentävät Iberian tarjoamia lentoja.
  • Samana vuonna lentoyhtiön nykyisestä toimitusjohtajasta Carlos Bertomeusta tuli myös yhtiön enemmistöosakas.

Air Nostrum lukuina:

Muutamassa luvussa, mikä luonnehtii lentoliikenneyhtiötä nykyään:

  • 75 000: yhtiön vuosittain liikennöimien lentojen määrä.
  • 5,2 miljoonaa matkustajaa matkustaa Air Nostrumilla vuosittain.
  • 500 miljoonaa euroa: tämä on lentoyhtiön vuotuinen liikevaihto.
  • 1 450 : espanjalaisen lentoyhtiön työntekijöiden määrä.
  • 85 miljoonaa: Air Nostrumin matkustajien kokonaismäärä sen perustamisen jälkeen vuonna 1994.

Air Nostrumin toiminta

Air Nostrum ei lennä kovin suosittuihin kohteisiin ja aikoina. Lentoyhtiö tarjoaa reittejä, jotka täydentävät espanjalaisen Iberian tarjoamia reittejä.

Air Nostrum toimii Iberian puolesta.

Lentoyhtiö tarjoaa sekä suoria että edestakaisia lentoja useisiin kohteisiin.

Yleensä se kattaa keskipitkän ja pitkän matkan lennot. Päivittäin lennetään noin 200 lentoa noin 50 lentoasemalle seitsemässä Euroopan ja Pohjois-Afrikan maassa. Espanjalainen lentoyhtiö on myös edelläkävijä Madridin lentoaseman ja Ranskan eri kohteiden välisissä liikenteissä.

Air Nostrumin palkinnot

Yhtiön monien myönteisten piirteiden (kuten laaja lentokanta ja suuri määrä liikennöityjä kohteita) lisäksi Air Nostrum on myös erottunut edukseen palvelujensa laadun ansiosta. Air Nostrumin kanssa ei ole valittamista. Se on itse asiassa ainoa alueellinen lentoyhtiö Euroopassa, joka voi ylpeillä palkinnoillaan. Se on voittanut ERA-palkinnon (European Regional Airline Association) kahdeksan kertaa (joista kuusi kertaa kultamitalin). Palkinto myönnetään vuoden parhaalle lentoyhtiölle.

ERA myöntää myös kultamitalin jatkuvasta erinomaisuudesta. Air Nostrum sai tämän palkinnon palvelujensa laadusta.

Lopuksi vuonna 2011 lentoyhtiö sai palkinnon, jota voisi verrata ilmailun Oscariin. Kyseessä on Flight-palkinto. Sen mukaan Air Nostrum on maailman paras alueellinen lentoyhtiö.

Nämä palkinnot perustuvat erityisesti lennoilla tarjottavien palvelujen erinomaisuuteen. Joillakin lennoilla pääsee jopa bisnesluokan matkustamoon kaikkine siihen liittyvine erinomaisine palveluineen.

Lopuksi Air Nostrum tarjoaa Iberia-ohjelman (Iberia Plus) kanta-asiakkaidensa uskollisuuden lisäämiseksi. Kanta-asiakkaat saavat käyttöönsä monenlaisia etuja:

  • matkojen hinnanalennukset
  • pääsy lentokenttien VIP-loungeihin.
CRJ 900 / CRJ 1000
Kuvan luotto: Bombardier

Air Nostrumin lentokalusto

Espanjalaisella lentoyhtiöllä on lähes viidenkymmenen lentokoneen laivasto neljää eri tyyppiä. Ne ovat lentokonevalmistajien Bombardier ja ATR valmistamia. Näissä lentokoneissa, joita käytetään kaikilla alueellisilla lennoilla, on mallista riippuen 50-100 matkustajapaikkaa. Liikelentotoiminnassa ne soveltuvat erinomaisesti ryhmälentojen, urheilujoukkueiden tai yritysseminaarien tilauslentoihin.

CRJ 1000:

Tämä on lentoyhtiön laivastoon lisätty uusin malli. Se voi kuljettaa 100 henkilöä lyhyen ja keskipitkän matkan reiteillä, ja sen enimmäiskantomatka on 2 761 kilometriä. Tämä lentokonemalli on jatkoa CRJ 900. Se voi kuljettaa enemmän matkustajia. Valmistaja kuvailee tämän lentokoneen saastuttavan 30 prosenttia vähemmän kuin muut vastaavat lentokoneet. Tämä tekee siitä taloudellisen lentokoneen ja hyvän vaihtoehdon tiettyjen halpalentojen hyödyntämiseen.

CRJ 900 :

Tämä on CRJ 1000:n lyhyempi versio. Sen matkustamoon mahtuu enintään 90 matkustajaa. Tämä vuonna 2003 käyttöön otettu lentokone sopii erinomaisesti lyhyille ja keskipitkille reiteille, ja sen enimmäiskantomatka on 3100 kilometriä.

CRJ 200 :

Tämä malli täydentää Air Nostrumin laivaston Bombardier -lentokoneperhettä. Tämä lentokone oli muuten ensimmäinen 50-paikkainen suihkukone kaupallisen lentoliikenteen markkinoilla. CRJ 200 on suihkuturbiinikone, jonka suurin toimintasäde on 2 700 km. Se on pienempi versio kahdesta edellä mainitusta lentokoneesta. Niiden tavoin se soveltuu erinomaisesti lyhyen ja keskipitkän matkan reiteille.

ATR 72-600 :

Valmistajan ATR lentokone, joka on kaksoisturbiinikone, johon mahtuu enintään 78 matkustajaa. Se on jatkoa valmistajan toiselle mallille, lentokoneelle nimeltäATR 42. ATR 72 -600 on uusin versioATR 72-mallista. Tämä alueellinen lentokone lentää lyhyitä ja keskipitkän matkan, ja sen enimmäiskantama on 1400 kilometriä.

ATR-72-600
Kuvan luotto: ATR

Air Nostrum -lentoyhtiön matkatavarajärjestelyt

Kun matkustat Air Nostrumilla, ennen kuin nouset kansallisen lentoyhtiön lennolle, on noudatettava muutamia menettelyjä käsimatkatavaroiden osalta ja jos aiot ottaa ruumaan meneviä matkatavaroita. Käsimatkatavaroiden mittojen on oltava seuraavat: 45 cm x 35 cm x 20 cm, paino enintään 8 kiloa. Ruumaan menevä matkatavara saa painaa enintään 23 kiloa. Enintään 32 kilon painoisista matkatavaroista peritään kuitenkin lisämaksu. Tätä painoa suurempia matkatavaroita ei ehkä hyväksytä koneeseen. Matkatavaroissa on oltava selkeät merkinnät. Jos sinulla on muita toiveita, ota yhteyttä lentoyhtiöön.

AEROAFFAIRES haluat lentää Air Nostrumilla

Haluaisitko varata vol de groupe ? Järjestätkö matkaa yritysseminaariisi? AEROAFFAIRES huolehtii kaikesta. Täytä meidän devis en lignetai soita meille numeroon +33 (0) 1 44 09 91 82, niin löydämme sinulle parhaan tarjouksen.

Onko Air Nostrum luotettava lentoyhtiö turvallisuuden suhteen?

Air Nostrum on hyvämaineinen lentoyhtiö. Se on maineensa velkaa palvelujensa laadulle ja sen lentoja hoitavien lentäjien taidoille. Sillä on julkisen liikenteen hyväksyntä. Tämä tekee siitä turvallisen ja luotettavan lentoyhtiön.

Voinko lähteä Air Nostrumilla milloin tahansa, erityisesti yöllä?

Yksityislentoja koskevia tietoja saat lentoyhtiöltä. Yölentoja säännellään lähtö- ja saapumislentoasemien mukaan.

Onko Air Nostrumilla matkustaminen kallista?

Air Nostrumin matkan hinta riippuu useista tekijöistä:

  • matkan tyyppi
  • määränpää ja matkan pituus
  • lentokonetyyppi